جریان انقلابی بدون توقف مسیر خود را ادامه خواهد داد
پنجشنبه 22 دي 1401

میثم نیلی:

جریان انقلابی بدون توقف مسیر خود را ادامه خواهد داد

دومین دورهمی بچه‌های انقلاب با تجلیل از خانوادۀ شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد.

دومین «دورهمی بچه‌های انقلاب» شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمدسرشار رئیس هیئت‌مدیرۀ انجمن قلم، علی‌محمد مؤدب مدیرعامل مؤسسۀ شهرستان ادب، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مادر شهید آرمان علی‌وردی و جمعی از اهالی کتاب و فرهنگ در موزۀ ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، انقلاب اسلامی را به مادری تشبیه کرد و گفت: بزرگانی هستند که کلمه «بچه انقلاب» برایشان کمی نامتناسب است؛ اما هرچقدر فرزندان انقلاب بزرگ شوند، باز هم بچه همان مادر محسوب می‌شوند.

نیلی با اشاره به اینکه ما به لحاظ تاریخی در یک شرایط مهمی هستیم گفت: شرایطی که ملت ایران در آن سیر می‌کنند، عادی نیست. وضعیتی که می‌بینیم هم وضعیت خاصی است. برخی می‌گویند حال جامعه خوب نیست. شاید این برداشت بر اساس یک منطق عرفی گفته می‌شود؛ اما شاید بر اساس منطق قرآن، ما خیلی هم نباید ناراحت باشیم. طبق آیه ۲۲ سوره احزاب، «وَلَمّا رَأَى المُؤمِنونَ الأَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسولُهُ» وقتی مومنین می‌دیدند که بهم پیوستند و جریان شرک، کفر، فتنه، نفاق و ... دست به دست هم دادند، پیش خود گفتند این مسیر درستی است و خدا این را وعده داده بود. وقتی مبارزه را در عیان نمی‌دیدند، به خودشان شک می‌کردند. وقتی این جریان تقابل را می‌بینند، اتفاقاً هم ایمانشان تشدید و تقویت می‌شد و هم عازم‌تر و جازم‌تر می‌شدند برای مبارزه. این یک نشانه است برای اینکه مسیر را درست رفتیم و باید مسیر را با شتاب بیشتر و محکم‌تر ادامه دهیم.

در ادامه، مدیرعامل مجمع ناشران با ارائۀ دو تحلیل گفت: یک تحلیل به ما می‌گوید وضعی که برای کشور ما پیش آمده، به واسطه ضعف‌هایی است که داشتیم و داریم و دستور ایستادن می‌دهد و می‌گوید بایست و ترمز کن یا حتی دنده عقب بگیر و به نقطه‌ای برس که قبلا بودی و خودت را بازبینی کن و ببین چطور می‌توانی اشتباهاتت را جبران کنی. اما تحلیل دیگری هست که به تحلیل رهبر عزیز نزدیک‌تر است و آن این است که اساسا این فتنه و وضعیتی که به وجود آمده است، مابازای پیشرفت‌ها و قدرت‌های توست. مابازای نگرانی‌های بزرگ طرف مقابل تو، به واسطه حرکت جلورونده توست. تو در حال حرکت و پیشرفت هستی. در اینجا دستور ایستادن صادر نمی‌شود؛ بلکه می‌گوید تلاش خود را برای پرقدرت حرکت‌کردن این مسیر بیشتر کن. عزمت را بیشتر کن و حرکتت را با شتاب بیشتری ادامه بده. حرکت فرهنگی جمهوری اسلامی و پیشرفت جمهوری اسلامی و نظام مقدس ما که به برکت خون شهدا و نفس امام و رهبر و صبری که خانواده شهدا در این مسیر از خودشان نشان دادند و ملت ایران که پای این پرچم توحید و ولایت هزینه‌ها دادند، دشمن را کور کرده است.

در ادامه نیلی افزود: روزی سید روح‌اللهی شبیه آقا روح‌الله عجمیان و شهید آرمان علی‌وردی برای خدا قیام و حرکت کرد و قیام خودش را از درون خود، به جامعه تسری داد. ملت با ایمان به او حرکت خودشان را آغاز کردند و حول او، یاران و اصحابی جمع شدند و نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند. امروز که ما حرف می‌زنیم، در دالان دولت اسلامی هستیم. حتما بلا و امتحان وجود دارد. امتحان دادن جزء سنن همیشگی خداست. امروز، ما در شرایطی هستیم که همۀ گروهک‌ها و معاندان با اسلام، از بهایی‌های نجس تا گروهک‌های تروریست آدمکش و کودک‌کش و آمریکای جنایتکار و صهیونیزم و جریان روشنفکری درون و بیرون ایران همه به هم پیوستند و همه باهم تهاجم کردند. آن‌هایی که حتی در دوره‌ای ناامید شده بودند، دوباره به هم دست دادند. هیچ‌وقت چنین اتحادی بین گروه‌ها وجود نداشت. پس این شرایط به ما می‌گوید که مسیر را درست آمدیم. به هیچ وجه نباید توقف کنیم و باید محکم‌تر بدون ترسیدن و توقف و انفعال مسیر را ادامه دهیم.

نیلی در پایان سخنان خود گفت: ما مجموعه‌ای از فعالان حوزۀ نشر و ادبیات و فرهنگ هستیم و نقش مهمی داریم. ما بخشی از مبارزه ملت ایران در جهت پیشرفت و استقلال و آبادانی هستیم. ما جای مهم تاریخ ایستادیم. ما به واقعۀ شریف بزرگ تاثیرگذار عالم خیلی نزدیک هستیم. رهبر عزیز ما امروز در عین مظلومیت عجیب غریب، در اوج اقتدار است. ما در قبال او، شبیه به یاران پیامبر باید عمل کنیم. اگر می‌خواهیم خود را در زمرۀ کسانی قرار دهیم که توفیق معیت با رسول خدا را داشتند، باید در دفاع از مقام ولایت و امامت جامعه، با نائب امام زمان همراه باشیم. امروز وظیفه ما سنگین است. پس این دورهم‌نشینی‌ها را مغتنم بدانیم برای شکل‌گیری بهتر و موثرتر برای ادامۀ پرقدرت در مسیر حق ان‌شاءالله.

در ادامۀ این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک روز زن به مادران و زنان ایران به ویژه مادران شهدا به سالروز ولادت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: نهالی که امام راحل شصت سال قبل با آغاز نهضت اسلامی خود کاشتند، امروزه به شجره طیبه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی سرمایه و داشته‌های جامعه ایرانی مرهون انقلابی است که امروز با حضور مقام معظم رهبری، شاگرد باکفایت امام(ره) با صلابت به مسیر متعالی خود ادامه می‌دهد.

اسماعیلی همچنین با یادآوری سالگرد عملیات کربلای پنج گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری روایت سلحشوری فرزندان این آب و خاک و جهاد تبیین الزامی است؛ چراکه نسل جوان و نوجوان کشور آشنایی کمی با روایت‌های ناب و حماسی قهرمانان سرزمین خود دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهتمام به جهاد تبیین گفت: وقتی مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان بیدار انقلاب اسلامی این خلا را احساس می‌کنند، کسانی که اتفاقات مهم و تاثیرگذار کشور را تجربه کرده‌اند، می‌بایست به عنوان راویان فتح انقلاب، روایت‌های اصیل و بکر خود را با بهره‌مندی از ابزارهای مختلف به نسل جوان منتقل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رخدادهای سال‌های اخیر کشور نشان داد انقلاب ما تا چه اندازه زنده و پویاست؛ زیرا سال‌ها پس از دفاع مقدس و قهرمانی جوان‌هایش، دفاع از حرم، شهدای دهه هفتادی و حججی‌ها را به جامعه ایرانی معرفی کرد.

در پایان اسماعیلی تصریح کرد: شهدای عزیز اتفاقات اخیر کشور یاد و خاطره شهدای دهه شصت را زنده کردند و مسئولیت ما را به عنوان میراثداران انقلاب اسلامی سنگین‌تر کردند.

گفتنی است در ادامه مراسم دومین دورهمی بچه‌های انقلاب، برنامۀ شعرخوانی توسط استاد علی‌محمد مؤدب، روایت‌گری از شهدا توسط حاج حسین کاجی و اجرای سرود توسط گروه سرود «ری‌نوا» انجام شد.

در پایان مراسم نیز با حضور مادر شهید آرمان علی‌وردی از این خانواده تجلیل شد و مقام این شهید والامقام پاس داشته شد.

نظر بدهید