«گاهِ نقد» در دهمین شماره به مهاجرت در ادبیات می‌پردازد
دوشنبه 10 بهمن 1401

«گاهِ نقد» در دهمین شماره به مهاجرت در ادبیات می‌پردازد

دهمین شماره مجله گاهِ نقد، که با عنوان مهاجرت در ادبیات داستانی و روایی به مقوله مهاجرت در ادبیات می‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، دهمین شماره مجله گاهِ نقد، با عنوان مهاجرت در ادبیات داستانی و روایی به مقوله مهاجرت در ادبیات می‌پردازد. قالب آثار بررسی‌شده بیشتر رمان است، اما مجموعه‌داستان و روایت نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود. «گفتار»، «نوشتار» «نقدوار» و «رهیار» بخش‌های این شماره را تشکیل می‌دهند که هرکدام به شکل‌های گوناگون ادبیات مهاجرت را در برخی از کتب منتشرشده معرفی و نقد می‌کند.

در ابتدا، حسین زحمتکش زنجانی، سردبیر این شماره در بخش گفتار با اشاره به جریان‌های فعال در نوشتن رمان و داستان ایرانی، نمایی از ادبیات مهاجرت را در سال‌های اخیر در دو حوزه تألیف و ترجمه ترسیم می‌کند. در بخش نوشتار به موضوعات «نسبت ادبیات مهاجرت و ادبیات دفاع مقدس»، «تعلیق هویت و سوژه سرگردان در ادبیات مهاجرت»، «تغییرات خانواده در فرایند مهاجرت» و موضوعاتی از این دست پرداخته می‌شود.

در بخش نقدوار برخی از کتب ادبیات مهاجرت در چهار دسته رمان، روایت، مجموعه‌داستان و نمایشنامه معرفی و نقد می‌شود. موضوع بخش رهیار تازه‌های کتاب است. در این بخش تلاش شده است تازه‌ترین کتاب‌های مرتبط با موضوع در دو قالب رمان و روایت معرفی شود.

برای تهیه دهمین شماره مجله «گاهِ نقد» علاوه بر مراجعه به مراکز پخش و روزنامه‌فروشی‌ها، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۹۷۶۳۴۹ داخلی ۳ تماس بگیرید.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیک این شماره و شماره‌های پیشین گاهِ نقد را از «کتابیکا» و «طاقچه» تهیه کنند.

مجله «گاهِ نقد» به همت سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با توجه به خلأ موجود در نقد تخصصی حوزه‌های مختلف کتاب تدوین و در حوزه‌های گوناگون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، زبان فارسی و درست‌نویسی، روان‌شناسی و دین عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: گاه نقد10
نظر بدهید