پنجشنبه 21 ارديبهشت 1402

دیده شدن «تنها گریه کن» لطف خدا بود

جشن ۱۶۵ هزارنسخه‌ای کتاب پرفروش «تنها گریه کن» پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  جشن ۱۶۵هزارتایی کتاب پرفروش «تنها گریه کن» باحضور حاج حسین کاجی و اکرم اسلامی روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اکرم اسلامی، نویسنده کتاب «تنها گریه کن»، در توضیح روند شکل‌گیری و ایده آن بیان کرد: در ابتدای کار من قبول نکردم که بنویسم و معتقد بودم به خاطر کم‌تجربگی من سوژه حیف می‌شود؛ اما حاج آقای کاجی گفتند ما در حد توان وظیفه خود را انجام می‌دهیم و این جمله انگیزه من شد برای این کار و دل‌گرم شدم. وی افزود: یکی از نقاط عطف در دیده شدن این کتاب لطف خداوند بود که الحمدالله هم کتاب دیده شد و هم مادر شهید در بین مردم جای ارزشمندی پیدا کرد. اکرم اسلامی درباره عنوان کتاب نیز توضیح داد و گفت: عنوان کتاب یکی دیگر از موضوعاتی بود که ما در انتخاب آن دچار چالش شدیم و من نام دیگری در نظر داشتم که برای تایید آن هم اصرار داشتم؛ اما مجموعه خیلی اصرار به تغییر نام داشتند که با دلسوزی و همراهی زمان گذاشتند تا من با رضایت این موضوع را بپذیرم. اما عنوان «تنها گریه کن» از درخواست شهید از مادرش برداشت شده است. شهید در دیدار آخر خود با مادر به او گفته است من می‌دانم که دیگر برنمی‌گردم؛ اما نمی‌توانم از شما بخواهم احساسات مادرانه خود را کنار بگذاری؛ ولی بعد از شهادت اگر خواستی گریه کنی در تنهایی و خلوت گریه کن که مبادا اطرفیان با دیدن اشک‌هایت گمان کنند ما از مسیری که رفته‌ایم پشیمانیم. در واقع راز «تنها گریه کن» همان دیدار آخر شهید با مادر است‌.

حسین کاجی، مدیر انتشارات حماسه یاران نیز در پایان گفت: اگر کسی برای خدا کار کرد و قدم برداشت و نیتش خدایی شد، ماندنی خواهد شد و کتاب «تنها گریه کن» هم از همین دست کارهاست. این کار با توسل به خود شهید شروع شد و به برکتی رسیده است که هنوز جریان دارد و اخلاص مجموعه، دعای مادر و خود شهید زمینه‌ساز این برکت بوده است.

نظر بدهید