جشن کتاب پرفروش، موجب معرفی و تشویق نویسنده و ناشر است
جمعه 29 ارديبهشت 1402

جشن کتاب پرفروش، موجب معرفی و تشویق نویسنده و ناشر است

جشن ۴۰ هزار نسخه‌ای کتاب پرفروش «آن مرد با باران می‌آید» با حضور وجیهه سامانی، نویسنده اثر و محمد حقی، ناشر، جمعه ۲۹ اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  وجیهه سامانی، نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید»، درباره فروش اثرش گفت: جشن کتاب پرفروش، موجب معرفی و تشویق نویسنده و ناشر است. برخلاف کتبی که فروش ارگانی داشتند، ما هیچ فروش ارگانی نداشتیم. وقتی دست به قلم شدم فکر نمی‌کردم که چاپ زیاد بخورد؛ چرا که نوجوان‌ها موضوعات خاصی را دنبال می‌کنند و فکر نمی‌کردم به سمت داستان انقلاب بروند. بلافاصله بعد از تقریظ رهبر بر کتاب ما زیر سایه کرونا رفتیم و مملکت دو سال تعطیل شد و هیچ کتابی نه چاپ و نه تجدید چاپ شد. علی رغم سختی‌ها و مشکلات خدا را شاکرم که به این چهل‌هزار نسخه رسیده و این برایم ارزشمند است.

محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان در ادامه گفت: ۲۱ بهمن ۹۸ تقریظ آقا بر این کتاب منتشر شد و دوم اسفند کرونا شروع شد. متن تقریظ آقا توصیه به نوجوان‌ها برای خواندن این کتاب بود. در این دو سال زیر سایه کرونا اتفاق خاصی در فضای کتابخوانی برای این کتاب نیفتاد؛ اما تقریظ آقا که هیجانی را ایجاد می‌کند، انرژی جدیدی به کتاب داد و به نظرم حق این کتاب در سیستم آموزشی هنوز ادا نشده است. به خصوص در این فضای جهاد تبیینی. امیدواریم قدم جدی‌تری برای ترویج کتاب در فضای آموزش برداشته شود. در آستانه تقریظ کتاب به چاپ هفتم رسید و باید بار دیگر کتاب از زیر خاکستر بیرون بیاید.

سامانی ادامه داد: من دوازده عنوان کتاب نوشته‌ام. وقتی نویسنده دست به قلم می‌شود فکر می‌کند بهترین را می‌نویسد و آرزوها برای اثرش دارد. اما من وقتی این کتاب را می‌نوشتم در اوج ناامیدی نوشتم. وقتی فراخوان جایزه انقلاب را دیدم، برایم تلنگری شد که به عنوان وظیفه در این عرصه بنویسم. او با بیان اینکه این کتاب را در واقع برای پسرم نوشته بودم، چرا که این نسل با این فضا بیگانه است و فاصله دارد، گفت: هدفم اصلا چاپ زیاد خوردن کتاب یا جایزه گرفتن آن نبود. جایی که حس غرور و ادعایی نداری و نیتت خالص است، اتفاق‌های خوبی برایت می‌افتد. او درباره داستان کتاب به طور مختصر توضیح داد: کتاب در بازه چهارماهه پایانی انقلاب است که حتی به مقطع پیروزی ورود نمی‌کند و پایان آن باز است. کلیه حوادث تاریخی که وقوع پیدا کرده در بستری از تخیل و قصه روایت شده است. سامانی در خصوص عنوان کتاب گفت: آنچه مدنظر من است، ایهام دارد و اشاره به امام زمان هم می‌تواند داشته باشد. انقلاب ما امتدادش به انقلاب حضرت مهدی ختم خواهد شد.

نظر بدهید