نشست نقد کتاب «از چیدن تا هور» برگزار شد
شنبه 06 خرداد 1402

نشست نقد کتاب «از چیدن تا هور» برگزار شد

نشست نقد کتاب «از‌ چیدن تا هور» در نمایشگاه کتاب تهران با حضور نویسنده و راوی اثر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، بعد از ظهر جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست نقد کتاب «از چیدن تا هور» از انتشارات سیب صادق با حضور راوی و نویسنده محمد باقر سروستانی و مدیر انتشارات سیب صادق و دیگر نویسنده اثر علی‌اکبر میرزاآقایی در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.


میرزآقایی مدیر مسئول انتشارات سیب صادق و نویسنده از چیدن تا هور در این نشست اظهار کرد: کسی که به کاری عشق داشته باشد از آن اذیت نمی‌شود، من و محمد باقر سروستانی عاشق این کار هستیم، حتی سروستانی بخشی از عمر خود را در اسارت بوده که حتی ما نمی‌توانیم آن را درک کنیم. وی افزود: روند نوشتن کتاب حدود چهارسال طول کشید اما خوشحالیم که نهایتا کتاب به مرحله چاپ رسید و امیدوایم بتواند در ادبیات دفاع مقدس اثر خوبی باشد.


همچنین محمدباقر سروستانی راوی و دیگر نویسنده کتاب از چیدن تا هور در این نشست گفت: این کتاب به منظور تاکید رهبر معظم انقلاب نوشتم که فرمودند باید روایات جنگ نوشته شوند و خواستم در این روند نقشی داشته باشم. وی با بیان اینکه احتمال دارد جلدهای دوم و سوم کتاب در آینده نوشته شود، ادامه داد: در حد بضاعت خودمان این کتاب را نوشتیم تا نقشی در ثبت و ضبط در روایات دفاع مقدس داشته باشیم. نویسنده کتاب از چیدن تا هور ادامه داد: چند سال پیش توفیق داشتم در افطاری خدمت رهبر معظم انقلاب بودم و تاکید آن زمان رهبر باعث شد به فکر نوشتن کتابی در این حوزه باشم، چند بار تلاش کردم که این کار را کنم اما خوب پیش نرفت، اما کتاب «از چیدن تا هور» خیلی خوب پیش رفت. سروستانی تاکید کرد: روستای چیدن جزو مناطق محروم کشور بود، حتی بعد از انقلاب این روستا آب نداشت اما هدف ما پرداختن به مشکلات روستا نبود بلکه می‌خواستیم مخاطب با کتاب ارتباط بهتری برقرار کند. وی در خصوص تاخیر در نوشتن کتاب گفت: دلیل قبول نکردن من این بود که تجربه نویسندگی نداشتم، همچنین آزادی زمانی نداشتم مزید بر علت شد اما نهایتا با تاکید مدیرمسئول انتشارات کتاب را به کمک او نوشتیم.

نظر بدهید