«مقتل، برداشت‌های ادبی از واقعۀ کربلا» منتشر شد
شنبه 06 شهريور 1395

مقتل، برداشت‌های ادبی از واقعۀ کربلا

«مقتل، برداشت‌های ادبی از واقعۀ کربلا» منتشر شد

کتاب مقتل برداشت‌هایی ادبی از واقعة کربلا توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری نسیم آنلاین، کتاب «مقتل» به‌قلم محمد خامه‌یار به رشتة تحریر درآمده است. و در قطع جیبی در 96 صفحه به‌دست چاپ سپرده شد.
کتاب مقتل به شیوه و ادبیات نو بخش‌هایی از واقعۀ عاشورا و کربلا را مورد واکاوی قرار می‌دهد و با زبانی شیوا به آن می‌پردازد.
در این کتاب که در آستانة فرارسیدن ماه محرم منتشر شده است، 32 حادثه از حوادث تاریخ کربلا به‌صورت ادبی و موجز مورد توجه قرار گرفته است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«خبرهایی از فاصلة نه‌چندان زیاد، در آن‌سوی خیمه‌ها از اردوگاه عمر سعد، به‌گوش می‌رسد؛ خبرهایی دهشتناک که قرار است تنها یک بار در تاریخ محقق شود و یک‌بار صفحة تاریخ را به سیاهی بکشد اما ننگِ آن ابدی خواهد شد.
خبرهایی به‌گوش می‌رسد از سوی خیمه‌های بی‌هویتِ مردمان روزگار که سپاهی دیگر برای آغاز جنگ با حسین‌بن‌علی، فرزند وصیّ رسول خدا در راه است. خبر می‌رسد دیگر کودکان حسین، جرعه‌نوش ساغر فرات نخواهند بود و تشنة زلال فرات خواهند شد.
خبر می‌رسد، ماه آسمان کربلا، غروب خواهد کرد و در غم فِراق او، عمود خیمه‌های حسین(علیه‌السلام) یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و کودکان حرم، تشنه خواهند ماند. زمزمه‌های قحطی آب در کنار شریعة فرات به‌گوش خواهد رسید.
خبرهایی به خیمه‌های حسین می‌رسد که بارِ غمش بر دوش زینب سنگینی می‌کند. زینب، مادر غم‌ها می‌شود و سایة مهرش را بر سر کودکان می‌نشاند و پیام استقامت را در کامِ جان می‌ریزد».
 
نظر بدهید