دوازدهمین همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» برگزار شد
شنبه 30 دي 1402

دوازدهمین همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» برگزار شد

دوازدهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» باحضور جمعی از خانواده های معظم شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای، همچنین جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و میهمانانی از جبهه جهانی مقاومت، در تهران  روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح در تالار خلیج‌فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان؛ دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین،  در همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت نام و یاد خاطره امام خمینی و شهدا خاطراتی را از جنگ شش روزه نجف بیان داشت و اظهار کرد: امروز که چهل سال از آن زمان می‌گذرد و اسراییل چهل برابر قوی‌تر شده و امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای را به دست آورده و در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله، می‌جنگند اما طعم تلخ شکست را می‌چشد و از آن زمان در جنگ های پی در پی تا چند ماه قبل که ۳ روز در برابر جهاد اسلامی نتوانست تاب بیاورد و آتش بس را پذیرفت و امروز «طوفان الاقصی» معجزه بزرگ اتفاق افتاد و یک معجزه الهی بود.
 
دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: دنیای استکبار یعنی آمریکا، انگلیس و آلمان و دیگران در حمایت از اسرائیل یکپارچه شدند و پشت سر رژیم صهیونیستی ایستادند و همه دنیای استکبار در یک طرف و از سوی دیگر گروه اندک حماس در یک طرف دیگر ایستادند و بیش از ۱۰۰ روز همه توانشان را برای شکستن و منهدم کردن و نابودی حماس بکار گرفتند اما همچنان ناکام و ناتوان در برابر جبهه حق هستند و در چاله ای که خود کندند، گیر افتادند و نابودی آن‌ها را در آینده نزدیک خواهیم دید و این مرحله هم تسریع کننده نابودی اسراییل است. این دولت غاصب باید بداند که این تمام نمی‌شود و تازه آغاز راه است. دولت ستمگر اسراییل، نتوانست در برابر هجمه گروه جهاد اسلامی تاب بیاورد و درخواست آتش بس می‌کند‌. معجزهٔ بزرگ الهی نیز امروز اتفاق می‌افتد همان‌گونه که مقام معظم رهبری تبیین کرده است. روشن است که دنیای استکبار به صورت یکپارچه پشت سر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم کودک‌کش اسراییل، بیش از صد روز همهٔ توان خود را برای شکست و منهدم کردن به کار می‌گیرند؛ اما در برابر جبهه مقاومت ناکام می‌مانند و در جهنمی که خودشان فراهم کردند فرو می‌روند و ما به خواست خدا به زودی شاعد نابودی کامل آن‌ها خواهیم دید. درود بر مقاومت و قهرمانان غزه و درود بر کسانی که از مقاومت پشتیبانی کردند و درود بر یمن قهرمان که با تمام شرایط سخت حماسه آفریدند و درود بر بازوی قدرتمند مقاومت و ولایت سید حسن نصرالله روحی فدا و سلام بر همه شهیدان راه مقاومت و سلام برتمام پدران و مادرانی که فرزندانشان جلویشان قطعه قطعه شدند و دل سوزان آن ها جهان استکبار را به آتش خواهند کشاند.

سردار محمد رضا فلاح زاده جانشین فرمانده سپاه قدس در ابتدای سخنان خود با درود بر رزمندگان حزب الله، مقاومت عراق و مقاومت فلسطین قهرمان گفت: پیامبر به رسالت مبعوث شد که همه زشتی ها را کنار بزند و همه خوبی های عالم را مستقر کند.وی با بیان این که در طول تاریخ همیشه اصحابی بودند که به یاری حق شتافتند افزود: اگر اصحابی نبودند که در صدر اسلام و در جنگ ها و مشکلات به پیامبر اسلام یاری رسانند خیمه و پایگاه پیامبر جمع می شد و رسالت ایشان به ثمر نمی رسید.
سردار فلاح زاده رزمندگان مقاومت در افغانستان، لبنان، یمن و فلسطین قهرمان را نسل ادامه دهنده اصحابی خواند که به یاری پیامبر شتافتند افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند اکنون تمامی کفر در مقابل تمامی باطل صف آرایی کردند اشاره به نبردی دارد که از زمان پیامبر آغاز شده است و اکنون به اوج خود رسیده است.

وی رژیم صهیونیستی را رژیمی خواند که بر پایه نسل کشی بنا شده است و افزود: رژیم صهیونیستی از روزی که تشکیل شد در دیر یاسین، صبرا و شتیلا و حالا و از شروع نبرد الاقصی نسل کشی کرده است و در بیش از 100 روز ۱۰۰ هزار نفر را شهید و مجروح کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس، عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات شاخص خواند و افزود: در این عملیات، مقاومت تا نزدیک پایگاه هاتسریم پیش رفت و با اصل غافلگیری در غلاف غزه، شهرک نشینان را محدود کرد و پنجمین ارتش جهان را به شکست ترمیم ناپذیر کشاند.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در مرحله دوم از نبرد و تجاوز زمینی به غزه نیز شکست خورد افزود: دشمن در زمان تجاوز زمینی به یمن اعلام کرد قصد دارد غزه را اشغال کند و اسرایش را از طریق نظامی آزاد کند و بازهم با مقاومت رزمندگان حماس و جهاد یک شکست تاکتیکی خورد و آبروی و اعتبار خود را در سطح بین الملل از دست داد.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه در مرحله سوم نبرد هم رژیم صهیونیستی شکست خورده است افزود: در کرانه غربی، عراق و لبنان، پایگاه های رژیم صهیونیستی مورد هجوم قرار می گیرد. ایلات، حیفا و جولان زیر موشک مقاومت می رود و این رژیم در این مناطق محدود می شود، یمن در تنگه باب المندب و دریاری سرخ، کشتی های راهی رژیم صهیونیستی را از مسیر منحرف می کنند و یا مورد هدف قرار می دهد.

جانشین فرمانده سپاه قدس افزود رژیم صهیونیستی از سرناتوانی دست به ترور می زند و شهید رضی و العاروری را به شهادت می رساند.

وی ادامه داد: مقاومت قهرمان، رژیم صهیونیستی را در جبهه های گوناگون دچار فروپاشی کرد و داعش سازماندهی شده آمریکا را به نابودی کشاند و در آستانه فروپاشی قرار داد.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه نظم جهانی فرو ریخت و داعش نابود شد و آمریکا از افعانستان فراری شد و در غزه و عراق و سوریه دچار شکست راهبردی شد افزود: آمریکا باید بداند ما پیروان پیامبر و حمزه سیدالشهدا طالب شهادتیم و وارثان همه مظلومان تاریخیم و پیروان همه شهیدان هستیم و به دنبال نابودی استکبار جهانی هستیم و تا نابودی استکبار ازپا نخواهیم نشست.

ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در این همایش گفت: در مرحله حساس و مهمی قرار دادیم و چهارمین ماه مبارزه با رژیم صهیونیستی و شاهد مقاومت صبر افسانه ای مردم غزه هستیم. ما نیازمند حمایت همه امت اسلامی هستیم و مردم فلسطین همه تلاش خود را انجام می دهند و نیازمند اطلاع رسانی و دعا برای مردم فلسطین هستیم. به دنبال مقاومت، در ۴۵ کشور تظاهرات هایی در حمایت از فلسطین انحام شده اما در عراق و الجزایر و برخی کشورها، از ما آنچنان که مورد انتظار بود حمایت نمی کنند و شاهد پسرفت حمایت ها هستیم. بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها، مردم جهان، بی سابقه از مردم فلسطین حمایت میکنند و حمایت خود را از آرمان فلسطین و مسئله قدس اعلام کردند.مشکل ما برخی حکام عرب هستند که توطئه می کنند و خواستار خلع سلاح مردم غزه هستند و امیدواریم پس از جنگ انشالله شاهد یک تغییر در کشورهای عرب باشیم و انشالله مردم ما حمایت شوند چون تاثیر مستقیمی در روند مقاومت و مبارزه دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال است و با بحران های متفاوتی مواجه است و بیش از دو دهه دوام نخواهد آورد و برای شتاب این روند، باید مبارزه را تشدید کنیم. مشکلات بین احزاب و طبقات اجتماعی در سرائیل زیاد است. یک تنفر بزرگ در آنجا وجود دارد و جایگاه خود را در کشورهای غربی از دست داده و کشورهای غرب دیگر مثل سابق آن را حمایت نمی کنند و مردم اروپا دیگر احترامی برای اسراییل قائل نیستند.برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی باید یک جبهه قوی تشکیل دهیم

هم اکنون نبرد در نوار غزه ادامه دارد و هر روز شاهد پایداری هستیم و کرانه در آستانه انفجار قرار دارد و هر روز تعداد زیادی بازداشتی و شهید داریم و این مقاومت در لبنان و عراق یمن این چنین است و باید جبهه ها را گسترش دهیم و این رژیم را از روی زمین محو کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران مقاومت اسلامی عراق در همایش غزه نماد مقاومت گفت: ما در یک جنگ و مرحله جدید از نابودی اسراییل هستیم.

حضرت امام (ره) با یک فریاد قیام کرد و آن قیام به نهضت تبدیل شد و در نهایت به حکومت و دولت تبدیل شد و این حکومت یک جبهه مقاومت در کشور های مختلف منطقه شد و این مقاومت اکنون همان فریاد امام است که به نام خدا و پیامبر شروع شد.

وی افزود: جبهه مقاومت در غزه با جنگ مستقیم و نزدیک به صفر با ارتش اسراییل می جنگد و این کار علما و امام بود.

الحیدری افزود: این جبهه الان در حمایت از قدس و اقصی و مقاومت اسلامی به پا خاسته است که نماد آن قدس است اما خیمه و پایگاه آن در ایران است.

وی در پایان گفت حرکت یمن به رهبری سید الحوثی و دفاع از یمن به عنوان نماد حمایت از مقاومت بر ما لازم است که ما و همه کشورهای مقاومت اجازه ندهیم این جبهه محدود شود.

محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران در این همایش گفت طوفان الاقصی عملیاتی بود که یک ائتلاف و همبستگی جهانی حول محور مسجدالاقصی به‌ وجود آورد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مقابله با این محور مقاومت ناتوان هستند، گفت: ائتلاف و همبستگی و اتحاد محور مقاومت حول مسجدالاقصی و مجاهدان فلسطین در طوفان الاقصی به‌وجود آمد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید دشمن صهیونیستی در بیش از ۱۰۰ روز عربده‌کشی می‌کند و می‌کُشد و همه جنایت‌ها را در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علنی و بی‌سابقه غربی‌ها و با همدستی برخی از کشورهای عربی اسلامی باتعصب شدید مرتکب می‌شود و در مقابل این وضعیت خطرناک مومنان و صادقان به حرکت در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه طبیعتا این حرکت و تحرک نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی برای ده‌ها سال است افزود: خداوند تبارک و تعالی را شاکریم که ما را موفق به این حرکت بزرگ کرد تا با افتخار و برای دفاع از مظلومیت این حرکت بزرگ را انجام دهیم. اگر امروز مسلمانان حرکت نکنند چه زمانی می‌خواهند از خود تحرک نشان دهند و کسانی که امروز موضوع باایمانی اتخاذ نکنند در روز قیامت از آنها سوال می‌شود. ما از یمن زیاد صحبت کرده‌ایم و حق یمن همین است و برادران ما از عراق در این خصوص صحبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه امروز در جهاد برای فلسطین براساس مبدا و اصول اساسی امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کنند افزود: جبهه‌های پشتیبان از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، عراق و سوریه و جبهه یمن و همه آزادگان جهان برای پشتیبانی از ملت فلسطین و غزه پایدار است.

الدیلمی با بیان اینکه جبهه‌های پشتیبان از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، عراق و سوریه و جبهه یمن و همه آزادگان جهان برای پشتیبانی از ملت فلسطین و غزه پایدار است افزود: اگر فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و صبر و بردباری اینها نبود این جبهه‌ها هم نمی‌توانستند کار شایسته‌ای انجام دهند در نتیجه فلسطین بر گردن ما حق دارد و در روز قیامت از ما سوال می‌شود باید هر کاری که می‌توانیم برای پشتیبانی از این ملت مظلوم و ملتی که مورد ستم واقع‌ شده‌اند انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که هر کسی که مظلوم را یاری نکند از او بازخواست می‌شود ادامه داد: ملت فلسطین و مقاومت به یاری خداوند پیروزی می‌شود و نشانه‌های ایمان در مقابل کفر ظاهر شده است. جنگ فلسطین و حملات به غزه به‌زودی منجر به پیروزی مسلمانان می‌شود، باید به این مسیر را همچنان ادامه دهیم تا به اهداف خود دست یابیم،نباید این مسیر ایمانی و جهادی را متوقف کنیم. دشمن خطر این محور را حس کرده و بیشتر حس خواهد کرد و تلاش می‌کند که این جبهه‌ها را بعد از این جنگ از هم جدا کند.

سفیر یمن در تهران ادامه داد: خداوند را شاکریم که این ائتلاف و همبستگی و اتحاد ما حول مسجدالاقصی و مجاهدان فلسطین در این طوفانی که به‌وجود آمده است بیشتر و بیشتر شده است. خداوند را شاکریم که ما را از یاران دین خود قرار داده و موفق کرده است و ما توفیقمان را از خداوند داریم. توکل کنید بر خدا که اندوهناک نشوید و صبر داشته باشید که پیروزی حاصل می‌شود و ضعف و سستی بر خود راه ندهیم. آمریکایی‌ها در مقابله با این محور مبارک ناتوان هستند وقتی ما در یمن ظهور و بروز پیدا کردیم براساس اعتماد به خداوند بود که وظیفه خودمان را انجام دادیم و خداوند این را می‌داند و این از روی تعارف نیست که ما باز هم کوتاهی کردیم و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که از گناهان و کوتاهی‌های ما بگذرد و بهترین کارها را نصیب ما کند.

الدیلمی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل نشست‌ها و همایش اظهار کرد: ما در یمن از جمهوری اسلامی و این ملت عزیز مسلمان ایران قدردانی می‌کنیم که همیشه یاری کننده است و مجاهدان را پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه همایش غزه نماد مقاومت در تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضور فرماندهان مقاومت و دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) پرچم سرخ «یالثارات الحسین» را که بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآمده بود، را از طرف ملت ایران به پاس مجاهدت‌ها و دفاع مقتدرانه ملت قهرمان یمن از ملت مظلوم فلسطین، به سفیر یمن در تهران اهدا کرد.

در پایان همایش از کتاب های برنده جایزه جهانی کتاب فلسطین رونمایی شد.

نظر بدهید