رونمایی از «دیدار با پاریس»
یکشنبه 14 شهريور 1395

رونمایی از «دیدار با پاریس»

نشست رونمایی از کتاب «دیدار با پاریس» دربارۀ خاطرات دکتر حسن حبیبی و همسرش در مؤسسۀ فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، در این مراسم دکتر مهرپور، حقوقدان و از یاران و دوستان دکتر حبیبی، خانم شفیقه رهیده، همسر زنده‌یاد حبیبی و پدرام الوندی، تدوین کننده و گردآورنده خاطرات حضور خواهند داشت.

دکتر حسن حبیبی، سیاست‌مدار پرآوازه و آرام دهۀ هفتاد در این کتاب برخلاف رویه‌اش در همۀ سال‌های زندگی زبان به بیان خاطرات گشوده است. به دلیل چیرگی روزهای بیماری، زمان مصاحبه کوتاه است؛ اما در همین زمان کوتاه به تصویری از زندگی او می‌توان رسید. تحصیل در اروپا، ازدواج در ایران، مبارزه با رژیم پهلوی در اروپا و در کنار جریان‌های اسلامی مخالف شاه، آشنایی و دوستی با شهید چمران، دکتر شریعتی و امام موسی صدر و رفت و آمد با بدنۀ انقلابیون ایران در آن دوران و پس از آن، ورود به ایران در همان روزهای ابتدایی انقلاب و پذیرش مسئولیت‌های مختلف که در نهایت به معاونت ریاست جمهوری برای دورۀ طولانی ختم شد.

شفیقه رهیده، همسر دکتر حبیبی نیز در این کتاب برخی از ابعاد خاطرات وی را روشن ساخته و همچنین نکات دیگری را با توجه به سابقه و فعالیت‌های گستردۀ خود اضافه کرده است.

علاوه بر خاطرات، متن سخنرانی دکتر حبیبی در زمان اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران و روایت وی از هجرت امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه در بخش پیوست‌های کتاب منتشر شده است.

رونمایی از کتاب «دیدار با پاریس» (خاطرات دکتر حسن حبیبی و همسرش) دوشنبه 15 شهریورماه ساعت 17 تا 19 در مؤسسۀ فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر به نشانی میدان هفت تیر، بالاتر از مسجدالجواد، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک 10، واحد 2 برگزار خواهد شد.

 
نظر بدهید