قرارداد تأمین چهارهزار تن کاغذ داخلی با آموزش و پرورش منعقد شده است
چهارشنبه 17 شهريور 1395

مدیر کارخانۀ کاغذ مازندران:

قرارداد تأمین چهارهزار تن کاغذ داخلی با آموزش و پرورش منعقد شده است

مدیر کارخانۀ چوب و کاغذ مازندران از قرارداد با آموزش و پرورش برای تولید چهار هزار تن کاغذ در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم آنلاین، دربارۀ تولیدات جدید این کارخانه گفت: امسال حدود 15 میلیون دفتر مشق در کارخانه مازندران تولید کردیم تا با توجه به شعار سال و تأکیدات رهبر انقلاب بتوانیم در تولید ملی کاری انجام دهیم.

وی افزود: این دفاتر مشق را در فروشگاه‌های شهروند توزیع کرده‌ایم و با استقبال مواجه شده است؛ اما خب توقعمان این است که جاهایی مثل کمیته امداد، از این دفاتر خریداری کنند تا سبد لوازم التحریر بچه‌ها قرار بگیرد.

روغنی دربارۀ قرارداد با آموزش و پرورش گفت: امسال با این وزارت خانه حدوداً چهار هزار تن قرارداد بستیم؛ تا بتوانیم کاغذ مورد نیازشان را تأمین کنیم، البته توقع ما بیشتر از این مقدار بود؛ ولی طبق قرارداد به همین مقدار رسیدیم.

مدیر کارخانۀ چوب و کاغذ مازندران در ادامه دربارۀ بحث واردات کاغذ به کشور گفت:  بازار کاغذ بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و حتی تأکیداتی که رهبری بر تولید داخلی داشتند، وضعیت خوبی ندارد، برخی از افراد می‌گویند کاغذ تولید داخل کیفیت ندارد، من در جوابشان می گویم ماشین‌آلاتی که ما با آن کار می‌کنیم، همان ماشین‌آلات خارجی است که آن‌ها در کشورشان کار می‌کنند.

روغنی تأکید کرد: یک مشکل بزرگ که در کشور داریم این است، که مجوزهای بی‌قاعده برای واحدهای تازه تأسیس داده می‌شود و همۀ این واحدها به سمت تولید کاغذ بسته‌بندی می‌روند، در حالی که نیاز ما برای این نوع از کاغذ 700 هزار تن است؛ اما با تولید این واحدها در حال حاضر دو و نیم میلیون تن ظرفیت در کشور ایجاد شده است.

نظر بدهید