پرسش‌های امروز جوانان 3
دوشنبه 02 مرداد 1396

پرسش‌های امروز جوانان 3

برای اطلاع مربی:
این کتاب مناسب دورۀ آموزشی دبیرستان و برای خودشناسی مفید است. برای والدین نیز جهت آشنایی با احوال فرزند خود ضروری به نظر می‌رسد.
مربی با این کتاب می‌تواند:
به دنیای پیچیدۀ‌ نوجوان نفوذ کند و به نیازها و تفکرات او پی ببرد.
فهم حال و هوای نوجوان و درک مشکلات و بحران‌های او فاصله را کمتر و ارتباط را آسان‌تر می‌کند. ترس، دلهره و پرخاشگری از ریشه‌ای‌ترین عوامل به‌هم‌ریختگی روح و روان است که موجب افسردگی می‌شود و قالب پرسش و پاسخ از بهترین شیوه‌های حل این مجهولات روحی است.
محورهای کتاب:
افسردگی
شادی در اسلام
نقش لذت‌های حلال در آرامش روح و روان
تشویش و دلهره
کم‌رویی که می‌توان آن را به مسئلۀ‌ خودکم‌بینی نیز ارتباط داد؛ انسانی که با معارف دینی آشناست به خوبی تفسیر عزت‌بخشی خدا را می‌داند که هرکه را بخواهد عزیز می‌کند.
پرخاشگری
معرفی کتاب:
کتاب سوم از «پرسش‌های جوانان» درسال 89 برای اولین بار به چاپ رسید. از ویژگی‌های برجستۀ‌ این کتاب توجه به مسائلی است که عمیق‌ترین تأثیر را در ساختار شخصیتی نوجوان می‌گذارد و با استفاده از تصاویر گوناگونی که درخلال کتاب آمده است نظر مخاطب را بیش از پیش به خود جلب می‌کند. افسردگی و علائم آن، شناخت افسردگی و مؤثرترین روش‌های درمان از دیگر مسائل مهم مطرح‌شده در کتاب است. همچنین تحلیل عوامل کم‌رویی، اضطراب و پرخاشگری از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوشته به شمار می‌آید. طرح پرسش‌های دقیق از لابه‌لای فکر جوان و پاسخ‌های قانع‌کننده توانسته است ارتباط خوب میان نویسنده و مخاطب را افزایش دهد. دستیابی به عوامل و علل تشویش ذهنی و به‌هم‌ریختگی روح و روان جوان، که خود باید جانی در رگ‌های جامعه باشد، قدمی بسیار مؤثر در شکل‌گیری جامعه‌ای موفق خواهد بود.
برچسب‌ها:
نظر بدهید