سه گانه انقلابی «محمدعلی گودینی» در حال اتمام
دوشنبه 07 مرداد 1398

سه گانه انقلابی «محمدعلی گودینی» در حال اتمام

محمدعلی گودینی از تألیف جلد سوم سه‌گانه انقلابی خود خبرداد و گفت: چندین سال پیش جلد سوم را نوشته بودم اما در ویرایش جدید برخی اتفاقات از آشوب دی‌ماه سال ۹۶ به کتاب افزوده شده و در حال نوشتن برخی بخش‌ها هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی گودینی در گفت‌و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره انتشار سومین کتاب از سه گانه داستان انقلابش اظهار داشت: «تالار پذیرایی پایتخت» و «زنی با کفش های مردانه» عنوان دو جلد نخست این سه‌گانه هستند و جلد سوم با عنوان «دار بلوط مقدس» در حال آماده سازی است.

وی در توضیح بیشتر درباره «دار بلوط مقدس» ابراز داشت: چندین سال پیش جلد سوم را نوشته بودم اما در ویرایش جدید برخی اتفاقات از آشوب دی ماه سال ۹۶ به کتاب افزوده شده و در حال نوشتن برخی بخش‌ها هستم.

گودینی با بیان اینکه جلد اول روایت‌گر سال ۴۱ تا ۵۲ بود و جلد دوم چند ماه قبل از انقلاب تا سال ۷۰ را روایت می‌کرد اما جلد سوم «دار بلوط مقدس» به فتنه سال ۷۷ تا ۸۸ می‌پردازد، گفت:  در سه‌گانه تلاش کردم سیر تحول انقلاب اسلامی را نشان دهم. پیش از این بخشی را نوشته بودم اما حوادث و اتفاقاتی به کتاب افزوده شد. مدتی بود قصد نوشتن داشتم اما توان جسمی نبود اما از سه ماه پیش اقدام به نوشتن کرده‌ام.

این نویسنده در پایان کتاب را شامل ۳۰۰ صفحه دانست و ابراز داشت: دو جلد نخست از سوی سوره مهر روانه بازار کتاب شد و احتمالا جلد سوم هم به جشنواره داستان انقلاب می‌رسد.

از دیگر آثار گودینی می‌توان به «داستان صعود»، داستان «آجر بهمنی»، «لبخند تلخ» و داستان «شیرین» اشاره کرد.

آخرین اثر او رمان «تالار پذیرایی پایتخت » است که در جشنواره داستان انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت. این کتاب برگزیده جایزه کتاب فصل و در سومین دوره جایزه جلال هم تقدیر شد.

نظر بدهید