مختارپور: جوانان متدین در مسیر درخشان و رو به رشد انقلاب پرچم‌دار هستند
دوشنبه 04 شهريور 1398

مختارپور: جوانان متدین در مسیر درخشان و رو به رشد انقلاب پرچم‌دار هستند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: زندگی شهید اندرزگو، ثابت کرد که می‌توان در عین تقوا و علم آموزی، به کمترین بهره‌مندی از مادیات قناعت کرد و در عین حال بزرگترین صحنه‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت را با هنر مبارزه و مقاومت به رخ جهانیان کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم نخستین جایزه شهید اندرزگو یادداشتی را به شرح زیر قرائت کرد:
به نام آن که جان را روشنی داد
انقلاب اسلامی به دلیل مبانی، محتوا، عظمت، سرعت و تاثیرگذاری آن در منطقه و جهان و وسعت دشمنی‌ها با آن، آغازگر فصلی جدید در تاریخ است و بدین جهت عصر انقلاب اسلامی یا عصر امام خمینی (ره) سال ها است که تعابیر رایج و شناخته شده‌ای در ادبیات سیاسی، اجتماعی معاصر است.

اما با افسوس باید اذعان کرد به دلایل مختلف و از جمله حوادث گوناگون و متوالی چهار دهه اخیر و نیز بقای برخی نحله‌های فکری مغایر یا حتی معارض تفکر انقلاب اسلامی در بعضی محافل علمی و فرهنگی و بی‌عملی و بد عملی غیرقابل فهم برخی دستگاه‌های مسئول، و علیرغم تولید و تالیف و انتشار آثار متعددی در حوزه‌های مختلف درباره این انقلاب تاریخی و الهی، هنوز جای تولید و انتشار آثاری در شان این انقلاب، رهبری آن، زمینه‌ها و تاثیرات شگرف آن برای همه مخاطبین مخصوصا نسل جوان که باید اداره کشور را در گام دوم انقلاب اسلامی برعهده گیرد خالی است.

جوایز و جشنواره‌های متعدد ادبی، فرهنگی در حوزه آثار مکتوب نیز معمولا این موضوع مهم یعنی تاریخ و تفکر انقلاب اسلامی را کمتر مورد توجه قرار داده و یا به عنوان موضوعی فرعی در شمار دیگر موضوعات به حساب آورده‌اند.

جشنواره شهید اندرزگو بر اساس توجه به این نیاز پایه گذاری شد، ویژگی‌های این جشنواره از این قرار است:
۱- انتخاب نام جشنواره به نام روحانی اصیل، انقلابی و باتقوای معاصر حجت الاسلام شهید سید علی اندرزگو که الگویی برای روحانیون و نیز تمامی جوانان جهان اسلام است و زندگی او ثابت کرد که می‌توان در عین تقوا و علم آموزی، به کمترین بهره‌مندی از مادیات قناعت کرد و در عین حال بزرگترین صحنه‌های مبارزه علیه رژیم وابسته و سرکوبگر طاغوت را با هنر مبارزه و مقاومت به رخ جهانیان کشید. شهید اندرزگو حجت است برای همه روحانیون که لباس دین بر تن دارند و می‌بایست امثال اندرزگو را الگو و سرمشق خود قرار دهند. اندرزگویی که می‌گفت اگر انقلاب پیروز شود خیابان‌های این کشور را با محاسنم تمیز می‌کنم.
۲- موضوع این جشنواره، آثار ادبی و روایت‌های تاریخی و مستند از انقلاب اسلامی است و بر خلوص و پرهیز از هرگونه تسامح، غفلت، التقاط و انحراف پای می‌فشارد.
۳- دست‌اندرکاران این جشنواره غالبا از جوانان انقلابی و متدین‌اند که پرچم انقلاب اسلامی را در گام دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش گرفته‌اند
۴- نهادهای پشتیبان این حرکت فرهنگی و انقلابی نیز نهادهایی معتقد و ملتزم به اندیشه‌ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و رهبری گرانقدر آن هستند.
۵- این انقلاب هنوز حرف‌های ناگفته بسیاری برای جهانیان مخصوصا نسل جوان دارد که اگر این ناگفته‌ها به درستی و به زبان شیوا و هنرمندانه و روایت‌های صادقانه و مستند روایت شود قلوب بسیاری از مردم را در سراسر جهان به خود جذب می‌کند.
۶- برگزار کنندگان این جشنواره، به انقلاب اسلامی و رهبران آن افتخار می‌کنند و مسیر نظام نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته را علیرغم پاره‌ای ضعف‌ها و نواقص که عمدتا به دلیل دخالت نیروهای ضعیف یا غیر معتقد به تفکر و ارزش‌های اسلامی و انقلابی عارض شد مسیری درخشان و رو به رشد می‌دانند و همچون رهبر عالیقدر معتقد اند این انقلاب بی نام خمینی (قدس سره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، و معتقد اند همچنان که نام امام خمینی(قدس سره) سلطه طولانی مستکبرین را بر این کشور پایان داد، اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) عامل سقوط و شکست جبهه استکبار و نویدگر پیروزی جبهه حق بر جبهه ظلم و استکبار خواهد بود. ان شاء الله
سلاحش را زمین نگذاشت، تا جان داشت ایمان داشت
نه چون شیخ ریاکاری که تا نان داشت ایمان داشت
لفی خُسرند انسان‌ها، لفی شکّند انسان‌ها
اگر برخاست از جا، درد انسان داشت، ایمان داشت
به دست هیچ شاهی بوسه را جایز نمی‌دانست
ولی پابوسی شاه خراسان داشت ایمان داشت
که تا نام علی‌اکبر می‌آمد گریه‌ها می‌کرد
ارادتها به سالار شهیدان داشت، ایمان داشت
اگر خاموش می‌شد، اهل بیتی بود، صابر بود
اگر فریاد می‌زد، حکم قرآن داشت، ایمان داشت
چه دورانی که کاخ ظلم را مستأصل خود کرد
چه جولانی که با کولاک و طوفان داشت، ایمان داشت
اگر دیوانگی ایمان به معشوق است حرفی نیست
از این دیوانه بازی‌ها فراوان داشت ایمان داشت
چه قلب مطمئنی داشت در این راه ِ بی برگشت
که پایانش اگر اعدام و زندان داشت، ایمان داشت
شهید اندرزگو آری، نه چون شیخان بازاری
اگر اندرز هم می‌گفت وجدان داشت، ایمان داشت
از این سیّدعلی‌ها کم نداریم ای مسلمانان
فقط باید دو تا چشم مسلمان داشت، ایمان داشت
دلا اندرز بس کن عشق چندان کار سختی نیست
فقط بایست ایمان داشت، ایمان داشت، ایمان داشت

نظر بدهید