انتشار دو کتاب جدید توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
چهارشنبه 10 شهريور 1400

انتشار دو کتاب جدید توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

به تازگی دو کتاب «رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی»اثر علی آقاپیروز و«آزاد راه فرهنگ: درآمدی بر لیبرالیسم فرهنگی و نقد آن»اثر بهزاد حمیدیه توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشرشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر،کتاب «رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی» اثر علی آقاپیروز به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قطع رقعی با قیمت ۵۵۰۰۰ تومان و ۲۹۶ صفحه روانه بازار شد.
«رهبری» تجلی مهارت انسانی در مدیران است، برای رهبری به معنای توانایی نفوذ در زیردستان برای رسیدن اهداف، نظریه‌های فراوانی ارائه شده که یکی از مهم‌ترین آنها «رهبری کریمانه» است. نرمش و رفق حداکثری مدیران، عنصر اصلی این شیوه است که بیشترین تأثیرگذاری را در کارکنان داشته، فضای سازمان را به شدت عاطفی و صمیمی می‌کند.

 

کتاب «آزاد راه فرهنگ: درآمدی بر لیبرالیسم فرهنگی و نقد آن» اثر بهزاد حمیدیه در قطع رقعی با قیمت۲۵۰۰۰ تومان و ۱۳۱ صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

ساختار لیبرالیسم فرهنگی، ساختار یک نظریه نیست، بلکه ساختار یک ایدئولوژی است. این ایدئولوژی در جهان امروز، مبنای کنش و فعالیت سیاسی ـ اجتماعی قرار گرفته است و دقیقاً در تقابل با ایدئولوژی‌های دینی ـ‌ انقلابی عمل می‌کند. از جمله نقدهایی که بر این ایدئولوژی قابل طرح است، می‌توان به خودابطالی مفاهیم پایه لیبرالیسم فرهنگی، ناتوانی از ترسیم سعادت غایی، فروکاستن انسان به موجودی سراسر تأثیرپذیر از شرایط محیطی و... اشاره کرد. مساله‌های این کتاب، شش مورد است: اول، لیبرالیسم فرهنگی در یک جمع بندی چیست؟ دوم، چه درسها و هشدارهای مثبتی برای ما دارد؟ سوم، عملا چه آسیب‌هایی بر جامعه ما وارد کرده است؟ چهارم، چه نقدهایی بر خود نظریه وارد است؟ پنجم، چه نشانه‌های گفتمانی دارد؟ ششم، موضع ما در قبال آن چه باید باشد: رد کلی و غلتیدن در محافظه کاری فرهنگی یا پذیرش کلی و یا موضعی سوم؟

نظر بدهید