«و دریا آتش گرفت» رونمایی شد
پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401

«و دریا آتش گرفت» رونمایی شد

کتاب «و دریا آتش گرفت» با همکاری انتشارات جمکران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ کتاب «و دریا آتش گرفت» با همکاری انتشارات جمکران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این کتاب که سومین اثر نویسنده است، درباره شهید محمد اویسی ذیل ادبیات شفاهی و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

فاطمه سلطانی، نویسنده کتاب «و دریا آتش گرفت» گفت: نوشتن از آدم‌های حقیقی بسیار سخت است؛ به‌خصوص اگر این آدم‌ها کسانی باشند که مردم این سرزمین به آنها تعصب داشته باشند. این اثر بیشتر رمان است تا مجموعه خاطرات و داستان‌پردازی‌هایش بر مبنای خیال است. در این کتاب من سرفصل‌ها و نکات اصلی را از خانواده شهید و همرزمان گرفته‌ام؛ اما جزییات و روایت بر مبنای خیال است. اینها را طوری تجمیع کرده‌ام که خدشه‌ای به داستان اصلی وارد نشود.

وی افزود: قداست شهید در جامعه ما انقدر زیاد است که ما فکر می‌کنیم شهید قطعه ای از بهشت است. من مخالف هستم که شخصیت شهید را کوچه‌بازاری توصیف کنیم و معتقدم شهید ویژگی‌ای داشته که شهید شده است.

سلطانی با بیان اینکه همسر من جزو رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: ایشان ماجرای سیل جاده چالوس و شهادت فرماندهان پادگان 19 دی را برای من گفته است. از همان موقع حس عجیبی به این شهدا داشتم و گل سرسبد این شهدا، محمد اویسی است و تصمیم گرفتم ایشان را روایت کنم.

وفایی، مربی آموزش نظامی در حوزه جنگ و از دوستان شهید بیان کرد: این شهید خیلی راحت و سریع با همه رفیق می‌شد. شهید اویسی به شدت روحیه و انرژی داشت و هیچ وقت خسته نمی‌شد.

 

نظر بدهید