کارنامه مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت
شنبه 12 شهريور 1401

کارنامه مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در راستای تبیین صادقانه تاریخ معاصر ایران و افشای تحریف‌ها و تحریف‌گران هویت ملی ایران اسلامی از بُعد تاریخی، از شروع فعالیت خود یعنی دهة هفتاد، کتاب‌های متعددی را منتشر نموده است.

به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی‌هنری قدرولایت که افشاگری جریان‌های تحریف و تحریف‌گران تاریخ پیشگام بوده، از زمان شروع فعالیت خود، کتاب‌های با این موضوع را منتشر کرده است.در ذیل نمونه‌ای از کتب برجسته آن را به تفکیک سال انتشار مشاهده می‌کنید.

 

  1. دهه هفتاد

در این دهه که شروع کار مؤسسه (1372) می‌باشد، موضوع تهاجم فرهنگی غرب توسط روشنفکر نماها و رسانه‌های زنجیره‌ای، بحث مهمی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها دربارة آن هشدار داده بودند. برهمین اساس مؤسسه اقدام به نشر آثار ذیل نمود:

1/1- کتاب‌های «نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران» که ابتدا در 11 جلد منتشر گردیدند و بعد از حدود 10 بار، نشر بصورت مجموعه‌ای در 4 جلد تنظیم شدند. 5 شخصیت منورالفکری دوره قاجار شامل ملکم خان، فتحعلی آخوندزاده، مستشارالدوله، طالبوف، حسین خان سپهسالار؛ 4 شخصیت دوره قاجار و پهلوی شامل سید حسن تقی‌زاده، محمدعلی فروغی، محمد مصدق و احمد کسروی؛ و 2 شخصیت دوره پهلوی و انقلاب اسلامی یعنی مهندس مهدی بازرگان و ابوالحسن بنی‌صدر در این کتاب‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

2/1- کتاب «بنیادهای کژ در تاریخ نویسی ایران» که به تحریف‌های تاریخ‌نویسان دورة قاجار و پهلوی پرداخته است ابتدا در دو جلد و سپس تجمیع شده آن در یک جلد منتشر گردیده است.

3/1- کتاب «جای پای گردباد» که به موضوع اخلاق‌ستیزی و دین‌گریزی در ادبیات داستانی نویسندگان دوره قاجار و پهلوی ورود کرده است در سه جلد منتشر گردید و اینک مجموعه آن منتشر شده است

4/1- کتاب «حکایت‌های کشف حجاب» که در آن علاوه بر ارائه اسناد منتشر شده، مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های حاضر در آن صحنه‌ها نیز توسط مؤسسه انجام و منتشر گردیده است.

 

  1. دهه هشتاد

در این دهه اتفاقاتی رقم خورد که بیشتر انقلاب اسلامی را هدف قرار می داد و از جمله فتنه سال 88 و تحصّن در مجلس ششم؛ این رخدادها و دیدار ستاد بزرگداشت یکصدمین سال مشروطه با رهبری انقلاب و بیانات معظم له در ضرورت نگارش تاریخ مشروطه با خصوصیات مورد نظر ایشان، جهت اصلی آثار مؤسسه در این دهه است.

1/2- کتاب «تاریخ وقایع انتخابات 88» در سه جلد و حدود 2500 صفحه با اسناد و نیز تصاویر چهاررنگ، و نیز کتاب «مطالبات غیر قانونی» که خلاصه حوادث انتخابات سال 88 می‌باشد.

2/2- کتاب «مجلس ششم از تقلب تا تحصّن» که به حوادث مجلس ششم و طرح‌های دو قلوی سید محمد خاتمی و قانون مطبوعات پرداخته است.

3/2- کتاب «در مشروطه چه گذشت؟» در 5 جلد که خلاصه آن در کتاب «مشروطه از آغاز تا سرانجام» منتشر شده است.

4/2- کتاب «مدارس جدید و نفوذ فرهنگی غرب در ایران» و کتاب «دولت مردان فرهنگی و فرهنگ دولت مردان» که به مسائل فرهنگی دورة قاجار و پهلوی پرداخته است.

 

  1. دهه نود

‌در این دهه از یک سو با تحرکات سازمان‌ها و احزاب عموماً دولت ساخته علیه اصول انقلاب و سیاست‌های نظام و خط امام رو به رو هستیم و از دیگر سو، با تحریف حوادث انقلاب اسلامی به ویژه دهه شصت و نیز تطهیر پهلوی با دروغ پردازی‌ها و جعلیات مواجه بودیم، لذا کتاب‌های تاریخی مؤسسه بیشتر در موضوع تبیین تاریخ انقلاب اسلامی و افشاگری چهره رژیم پهلوی بوده است.

1/3- در موضوع انقلاب اسلامی، احزاب و گروه ها، 6 جلد شامل: منافقین، حزب کارگزاران، حزب مشارکت، حزب اعتماد ملی، مجمع روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب منتشر گردیده است.

2/3- در موضوع تاریخ انقلاب اسلامی که برای دهه اول آن یعنی سال 60 تولید شده، تعداد 10 جلد منتشر گردیده است. تدوین قانون اساسی، دولت موقت، انتخاب و سقوط بنی‌صدر، آشوب‌ها و ترورها، منتظری از انتخاب تا برکناری، ریاست جمهوری دهه اول، مجلس شورای اسلامی دهه اول، حزب جمهوری اسلامی و انقلاب فرهنگی عناوین این ده جلد هستند.

3/3- کتاب «دهه شصت مظلوم» که به حوادث دهه 60 به طور کاملاً مستند تدوین پرداخته است. 4/3- کتاب «شاخص‌های مکتب امام خمینی» که در 10 جلد و 10 موضوع مهم به مواضع و عملکرد امام خمینی پرداخته تا مانع تفسیرهای انحرافی از خط امام شود.

5/3- در موضوع رژیم پهلوی 8 عنوان کتاب و داستان مستند منتشر گردیده است از جمله می‌توان به «محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او»، «بازخوانی پرونده رضاشاه»، «رضاشاه در قاب 190 خاطره و حکایت» «هر چه شما بگویید ارباب» و «یک مرد و یک نامرد» اشاره کرد.

6/3- کتاب «جنایات انگلیس در ایران» که به اقدامات و رفتار استکباری انگلیس در 220 سال اخیر پرداخته است.

7/3- کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» که 2 جلد آن منتشر شده است و دولت‌های دهه 60 و 70 و 80 در آن بررسی و نقد گردیده است.

8/3- کتاب «دیوار سفارت، دیوار نفس» به تبیین حادثه اشغال سفارت آمریکا و دشمنی‌های آن کشور با ایران اسلامی پرداخته است.

علاوه بر کتاب‌های فوق و برخی کتاب‌های دیگر در این سه دهه و کتاب‌های پژوهشی و رُمان که در ابتدای دهه 1400 منتشر گردیده‌اند، در سایت مؤسسه در بخش اخبار، صدها مطلب از مؤسسه و رسانه‌ها در خصوص مسائل تاریخی دورة قاجار و پهلوی و انقلاب اسلامی درج و بازنشر شده است که نزدیک به 420 هزار بازدید در مدت راه اندازی این سایت از این مطالب انجام شده است.

 

انتهای پیام/

نظر بدهید