کتاب «محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او» به چاپ سوم رسید
سه شنبه 08 آذر 1401

کتاب «محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او» به چاپ سوم رسید

کتاب محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او از انتشارات قدرولایت به چاپ سوم رسید

اگر بخواهیم بخش‌های اصلی و عمدة اقداماتی که رضاخان به دستیاری منورالفکران و دخالت و حمایت کشور استعمارگر انگلستان به زیان کشور و ملت انجام داد و برای آنها باید از او حساب‌کشی کنیم را برشماریم به فهرستی طولانی دست می‌یابیم که مواردی از آن عبارتنداز:

  1. رضا خان بایستی حقایق کودتای سوم اسفند 1299 را بازگو کند و برای قرارهایی که با یک کشور بیگانه و استعمارگر و اشغالگر برای حفظ منافع آنها گذاشته بود محاکمه شود.
  2. رضاخان بایستی در پیشگاه ملت بزرگ ایران از چرایی اقدامات جنایتکارانه خود علیه اجنبی ستیزانی چون میرزا کوچک خان جنگلی، محمدتقی خان پسیان و شیخ محمد خیابانی بگوید و محاکمه شود.
  3. رضاخان و تیم همراه او به خصوص منورالفکران بایستی پاسخ دهند که چرا و با چه توجیهی اقدام به تغییر سبک زندگی مردم کردند و سبک زندگی غربی را که بیگانه با مفاخر و عقاید و حیثیت آنان بود، آن هم بصورت سطحی و لاله‌زاری، به مردم تحمیل نمودند و جنایت عظیم مسجد گوهرشاد و اهانت به حرم شریف رضوی و اجبار زنان به کشف حجاب را مرتکب شدند؟
  4. رضاخان بایستی بخاطر غصب املاک و اموال مردم و به خاک سیاه نشاندن خانواده‌ها و ایلات و عشایر، که در کتاب‌های پژوهشگران و اسناد غربی‌ها فراوان ذکر شده و به او «جانور زمین خوار» و «دزد سیری ناپذیر» لقب داده‌اند، محاکمه شود.
  5. رضاخان می‌باید بخاطر قانون شکنی‌ها و ضدیت با قانون مشروطه و طویله خواندن مجلش شورای ملی و دخالت گسترده در انتخابات مجلس و سلب مسئولیت وزراء و متصدیان امور به زیان‌ها و خسارات‌های مالی فراوان که به کشور وارد کرد، پاسخگو بوده و محاکمه شود.

در این کتاب در 12 جلسة دادگاه رضاشاه و روشنفکرانی چون سیدحسن تقی زاده، محمدعلی فروغی، علی اکبر داور، و علی‌اصغر حکمت و ... با حضور برخی شاکیان بصورت فرضی اما مستند و بر اساس مشروطه و قانون مجازات عمومی مصوب آن زمان محاکمه گردیده و احکام آنان صادر می‌گردد.

این کتاب توسط گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت تألیف و در قطع رقعی و 326 صفحه با قیمت 80 هزار تومان منتشر گردیده است. علاقمندان به تهیه کتاب می‌توانند علاوه بر کتابفروشی‌های جبهه انقلاب با تلفن 66411151 ـ 66469958 ـ 09123882416 تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/

نظر بدهید