چهار کتاب انتشارات قدر ولایت رونمایی شد
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402

چهار کتاب انتشارات قدر ولایت رونمایی شد

نشست رونمایی از چهار کتاب نشر قدر ولایت، با حضور احمد عطایی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در سالن یاس نمایشگاه کتاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  احمد عطایی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، با معرفی کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه دولت‌های اصلاحات و وجود کتاب‌های جدید در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: انتشارات قدر ولایت در بخش ناشران عمومی مجموعاً با ۲۲۰ عنوان کتاب که ۱۸ عنوان آن چاپ‌اولی است حضور دارد. کتاب‌هایی در زمینه دولت‌های اصلاحات ایران چاپ کردیم که می‌توانم به کتاب «کارنامه» اشاره کنم. انتشارات ما در بخش کودک و نوجوان نیز با ۱۳۵ عنوان کتاب در حوزه‌های رُمان و قصه و مجموعه داستان که ۱۴ عنوان آن چاپ اول است، پذیرای مخاطبان است. عطایی با مهم خواندن موضوع تاریخ معاصر گفت: بیشترین آثار عرضه‌شده این انتشارات در حوزه تاریخ معاصر ایران، انقلاب اسلامی و در حوزه ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است.

مهم‌ترین عناوین کتاب‌های چاپ اولی که امسال در نمایشگاه عرضه شده‌اند عبارت‌اند از: «کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی» (زندگی‌نامه و بررسی و نقد دیدگاه‌ها و عملکرد) در ۳ جلد، «کارنامه سید محمد خاتمی» (بررسی و نقد دیدگاه‌ها و عملکرد خاتمی)، «تجربه اعتدال» (بررسی و نقد دیدگاه‌ها و عملکرد حسن روحانی)، «نقد گفتمان دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» در ۳ جلد، «کارنامه و عملکرد نهضت آزادی ایران»، «زندگی در مه» (زندگی‌نامه جانباز شهید عبدالصمد رجبی) و «از قنات‌ملک تا بغداد» (پژوهشی کامل در زندگی و مبارزات شهید سلیمانی) است. مدیر انتشارات قدرولایت با اشاره به حکم امام به سید حمید روحانی در امر ترویج تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم روایت‌های اصیل و بدون غرضی از تاریخ انقلاب و رخدادهای آن را ارائه دهیم؛ روایتی ساده و مردمی که مخاطبین معمولی هم بتوانند به راحتی منطق برخی از رخدادهای تاریخ انقلاب را درک کنند. عطایی در معرفی برنامه‌های فرهنگی این انتشارات در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن اشاره به برگزاری جلسات رونمایی کتاب‌های کارنامه حجت الاسلام هاشمی رفنسجانی، «تجربه اعتدال» کارنامه حجت الاسلام حسن روحانی، کارنامه سید محمد خاتمی، «زندگی در مه» و «گردان شهدای ماهشهر» افزود: نویسندگان این آثار در محل غرفه، پذیرای مخاطبان بوده و ضمن معرفی آثار خود، پاسخگوی پرسش‌های آنان نیز خواهند بود.

نظر بدهید