رونمایی از دو کتاب «نماد امید و مقاومت» و «از قنات ملک تا بغداد»
یکشنبه 11 دي 1401

رونمایی از دو کتاب «نماد امید و مقاومت» و «از قنات ملک تا بغداد»

دو کتاب «نماد امید و مقاومت» و «از قنات ملک تا بغداد» چهارشنبه (14 دی ماه 1401) رونمایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از دو کتاب «نماد امید و مقاومت» و «از قنات ملک تا بغداد» چهارشنبه 14 دی ماه 1401 ساعت 14 تا 15:30 با سخنرانی استاد گلعلی بابایی و با حضور جمعی از اساتید، نویسندگان و تصویرگران در محضر خانواده معزز شهدای امنیت برگزار می‌شود.


 
در کتاب «نماد امید و مقاومت» شخصیت و خصوصیات بارز شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب همچون: شجاعت و مقاومت، تدبیر و درایت، اخلاص و صدق، انقلابیگری، امید و اعتماد به نفس، رعایت حدود شرعی، دشمن‌شناسی، هوش و ذکاوت، روحیه فداکاری، تلاش خستگی‌ناپذیر، مطرح شده است. سپس توصیفات رهبری از شهید سلیمانی مانند: تبلور ارزش‌های فرهنگی ایرانی، قهرمان ملی، مظهر اقتدار، ملی‌ترین، امتی‌ترین ارایه شده است. مجموعه این توصیفات در واقع بیان «مکتب شهید سلیمانی» است که یک مدرسه برای الگوگیری و اقتدای جوانان ایران و جهان به راه آن شهید عزیز است. کتاب «نماد امید و مقاومت»  در 148 صفحه به همت و از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت چاپ و راهی بازار نشر شده است.
 
کتاب «از قنات ملک تا بغداد» نوشته روح‌اله اژدری در طی 10 فصل روایت زمانه و زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی است، نویسنده اطلاعات بسیار عمیق و گسترده‌ای از نقش و فعالیت‌های این شهید در مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی، حضور در دفاع مقدس، فرماندهی نیروهای قدس، مبارزه با اشرار در جنوب شرق کشور، مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعشی در عراق و سوریه و به هم ریختن محاسبات و اقدامات رژیم شرور و مداخله‌گر و استکباری آمریکا ارایه می‌دهد. همچنین نویسنده در این کتاب توانسته آگاهی‌های ذی‌قیمتی از گروه‌های تکفیری و سازمان‌های انقلابی و مناطق مختلف سوریه و عراق و عملیات‌های انجام شده ارایه نماید. کتاب «از قنات ملک تا بغداد» در 458 صفحه از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت چاپ و منتشر شده است.
 

علاقه‌مندان به آیین رونمایی از دو کتاب «نماد امید و مقاومت» و «از قنات ملک تا بغداد» می‌توانند چهارشنبه 14 دی ماه 1401 به نشانی خیابان انقلاب، پل کالج، خیابان سعیدی، دانشکده خبرگزاری فارس مراجعه کنند.
 
 
انتهای پیام/
نظر بدهید