«قاسم جان» با موضوع دوران جوانی شهید سلیمانی رونمایی شد
سه شنبه 27 دي 1401

«قاسم جان» با موضوع دوران جوانی شهید سلیمانی رونمایی شد

کتاب «قاسم جان» که دوران جوانی شهید قاسم سلیمانی را روایت می‌کند، در مجموعه سازمان حج و زیارت رونمایی شد.

در سومین سالگرد عروج ملکوتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آیین رونمایی از کتاب «قاسم جان» با حضورحجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه، سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و همچنین دست‌اندرکاران نگارش کتاب و فعالان فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در سالن وحدت مجموعه حج و زیارت برگزار شد.

در این کتاب که به همت موسسه فرهنگی هنری مشعر، به قلم پرویز امینی و تصویرگری محمد رضا دوست محمدی چاپ و در 56 صفحه راهی بازار نشر شد، تلاش شده است که قصه‌ای کوتاه از کودکی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و کوچ او در دوران نوجوانی از بخش رابر به شهر کرمان مستند شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم، انتشار این گونه آثار در حوزه کودک و نوجوان را اقدامی ارزشمند برای پویایی این نسل‌ها عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری آموزش و پرورش آثار دیگری از خاطرات نوجوانان و جوانانی که به سفرهای زیارتی دراعتاب مقدسه مشرف می‌شوند، تدوین شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سخن امام خمینی که فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود» فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نیست، افزود: امروز با شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی سراسر جهان بیدار شده و شاهد عرض ارادت صدها هزار نفر در کرمان به مرقد این بزرگوار و برگزاری آیین‌های باشکوه درجای جای ایران و در خارج از کشور از جمله درعراق، سوریه، لبنان، یمن، روسیه و پاکستان به یاد این عزیز هستیم و این موج روزبروز درحال گسترش است تا ان شاءالله کاخ ظلم و ستم را نابود کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از نگارش حدود ۶۰۰ جلد کتاب در رابطه با حاج قاسم سخن گفت و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره حب وطن گفت: عشق به وطن وعلاقه‌مندی به زادگاهی را که انسان در آن پا به عرصه وجود گذاشته است، در بیان امام علی (ع) نیز شاهد هستیم و حاج قاسم سلیمانی نیز با تأسی از این سخنان وصیت می‌کند پیکرش در کرمان کنار شهیدی دفن شود که درجبهه با هم بودند.

وی درادامه سخنان پیامبر(ص) و امام سجاد(ع) در معرفی خود را یادآور شد و افزود: شهدای رشید و بزرگ دفاع مقدس در وطن خود دفن هستند، چرا که می‌خواهند این شمسه و نماد پر نور چراغ راهی برای آیندگان در آن منطقه باشد و دیگران را برای عرض ارادت به آن منطقه فراخواند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود با تقدیر از تلاش دست اندرکاران برای تهیه و تألیف کتاب «قاسم جان»، از آن به عنوان اثری خوب و سازنده برای قشر نوجوان نام برد که نیاز دارند اینگونه داستان‌ها برای‌شان بازگو شود.

برپایه این گزارش، در این آیین حجت الاسلام هادی اکبری، مدیرعامل موسسه نشر مشعر به علل نگارش کتاب «قاسم جان» و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: در این کتاب بیش از ۱۵ عنوان و مفهوم مذهبی گنجانده و شعایر دینی به تصویر کشیده شده است.

پرویز امینی، نویسنده نیز نگارش کتاب «قاسم جان» را حاصل سه سال کار پژوهشی عنوان کرد و گفت: این کتاب قرار بود قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی به نگارش درآید که به دلایلی به تأخیر افتاد و امروز با تلاش و حمایت‌هایی که صورت گرفت روانه بازار نشر می‌شود.

نظر بدهید