وزیر فرهنگ؛ بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی از رویدادهای مهم جایزه اندرزگو است
سه شنبه 18 مهر 1402

وزیر فرهنگ؛ بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی از رویدادهای مهم جایزه اندرزگو است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاست‌گذاری جایزه شهید اندرزگو گفت: بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی همچون حمید روحانی از رویدادهای مهم است که فاصله این دوسالانه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: دوره جدید این مبارزات زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی است. وی با اشاره به برگزاری این جایزه بعد از 7 سال از ایجاد ستاد برگزاری گفت: جایزه اندرزگو در جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص تطهیر رژیم  پهلوی ایجاد و سومین دوره آن در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

اسماعیلی ادامه داد:فتنه سال گذشته با افشای چهره منحوس پهلوی زمینه بی آبروی پهلوی را فراهم کرده است. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جایزه دوسالانه اندرزگو گفت: فاصله دوسالانه جایزه نیازمند برگزاری رویدادهای مختلف و متنوعی از قبیل تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی، بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی همچون حمید روحانی است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر پهلوی می‌ماند ایران و فرهنگ ایرانی از بین رفته و کشور تجزیه می‌شد، موضوع ایران نقطه بالای وحدت ملت و همراهی مردم است.وی با اشاره به اهمیت و جایگاه این جایزه گفت باید یک بسته کامل در این زمینه شکل بگیرد و رویدادهای بزرگتری طرح و پرداخته شود که در بخش ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برخی از فعالیت‌ها شروع شده است.

اسماعیلی تاکید کرد مطالعات علمی و پایان‌نامه های دانشجویی کمک شایانی در ایجاد جریان مطالعاتی این حوزه خواهد کرد.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در ترویج  فرهنگ انقلاب اسلامی با توجه به شرایط روز باید از فناوری های نوین استفاده کرد که یکی از آن‌ها استفاده از خرده روایت‌هاست. 

وی تاکید کرد: نباید فقط به کتاب متوقف شد اگر کتاب خوب تولید شد باید با ایجاد شبکه توزیع مناسب، توزیع خوبی برای نشر محتوای آن ایجاد کرد.

نظر بدهید