اهالی نشر به اندیشه‌های امامین انقلاب وفادارند
یکشنبه 21 آبان 1402

همزمان با آغاز هفته کتاب در آئین تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) مطرح شد:

اهالی نشر به اندیشه‌های امامین انقلاب وفادارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نشر کتاب افرادی عهده‌دار مسئولیت هستند که با عمق جان به اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) اعتقاد دارند و وضعیت پیش رونده مناسبی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، آیین ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، در آستانه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه (بیستم آبان‌‌ماه ۱۴۰۲) در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)  برگزار شد. در این آیین محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی و رئیس سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیرسی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهدی رمضانی؛ دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، میثم نیلی؛ مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، خانوادۀ بزرگ کتاب‌داران و اهالی کتاب حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی در این آیین عنوان کرد: خدا را شاکریم هفته کتاب را با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌کنیم؛ نفس حضور در این حرم برای همه ما عهدآفرین بوده و یادآور مسیری است که امام(ره) برای ما به یادگار گذاشته است. خوشحالیم امروز پرچم این راه در اختیار رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌ العالی) قرار دارد.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در همه بخش‌ها و حوزه‌ها منویات امام راحل پیش رفته است، عنوان کرد: پس از ۳۵ سال از رحلت امام(ره) پرچم مکتب ایشان بیش از پیش در دنیا به اهتزاز در آمده است.  امام(ره) جامعه ما را از جهالت طاغوت به نورانیت و حرکت گروهی جلو بردند و ما را از جهالت و سیاهی مدرنیته غربی به فضای تفکر عظیم اسلامی رهنمون کردند. حضور ما در اینجا به معنای بیعت دوباره با ایشان و شهدا برای طی این مسیر است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هفته کتاب متعلق به قشر فرهیخته، فرهنگی و‌ ادبی کشور است که مسئولیت آگاهی بخشی را به عهده دارند، بیان کرد: در نشر کتاب افرادی عهده‌دار مسئولیت هستند که با عمق جان به اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) اعتقاد دارند و وضعیت پیش رونده مناسبی داریم. وی با اشاره به عملکرد دولت مردمی در حوزه نشر عنوان کرد: ما در آغاز دولت مردمی وعده‌هایی برای حوزه نشر دادیم و در این مسیر اتکایمان به اصحاب نشر بود و امروز در جایگاه خوبی قرار داریم به گونه‌ای که در آستانه خودکفایی در حوزه کاغذ هستیم.
اسماعیلی همچنین به نمایشگاه‌های کتاب استانی اشاره کرد و ادامه داد: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر افتتاح شد. استقبال خوب مردم از این رویداد وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد و امیدواریم در استان‌های بیشتری نمایشگاه کتاب برگزار کنیم. ما برای کتاب جایگاه اصیلی را در دولت قائل هستیم ‌و با وجود عناصر خلاق و انقلابی در میان نویسندگان، ناشران، اهالی کتاب و... به سرمایه عظیم انسانی متکی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وقایع غزه گفت: جا دارد در این روزها از ایثار مردان و زنان و‌ کودکان غزه یاد کنیم؛ فرزندان معنوی امام  افتخار بزرگی آفریدند. از صد سال قبل که موضوع اشغال فلسطین در دستور کار بریتانیا و... قرار گرفت تاکنون اسرائیل چنین سیلی سهمگینی را تحمل نکرده بود. اکنون یک ماه است رژیم صهیونیستی از زمین و آسمان حمله می‌کند و این امر نشان‌دهنده ترس آنهاست.‌ امیدواریم شاهد نابودی این رژیم کودک‌کش و وحشی باشیم.
او با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین‌ و اهتمام به آن نشانه شرافت است، یادآور شد: کسانی که پشت فلسطین نایستادند عاری از نشانه شرافت هستند. امام عزیز در همان روزهایی که عده‌ای پایان جنگ را یک‌دوره بی‌حاصل معرفی می‌کردند پرچم حمایت از فلسطین را برافراشتند و در پیام معروفشان فرمودند: جنگ ما آزادی فلسطین را در پی دارد و امروز نشانه‌های قطعی این پیام را می‌بینیم.

نظر بدهید