رمانی درباره حال و هوای روزهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی
یکشنبه 17 بهمن 1395

رمانی درباره حال و هوای روزهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

«زنی با کفش‌های مردانه» رمان محمدعلی گودینی است، که در این اثر به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی اشاره شده است. این اثر همزمان با ایام دهه فجر به علاقه مندان کتاب معرفی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری سورۀ مهر، این کتاب در اصل ‌جلد دوم رمان «تالار پذیرایی پایتخت» است.محتوای این دو رمان طبیعتا یکی و در ادامه یکدیگر بوده؛ با این تفاوت که در شخصیت‌ها تغییر و تکثر داده شده است. در «تالار پذیرایی پایتخت» به بررسی وضعیت کارگران که در انقلاب سفید شاه از دست اربابان روستایی‌‌ رها و به دامان اربابان شهری بازگشته‌اند، اشاره شده است.
گودینی درباره این رمان گفت: جلد دوم رمان «تالار پذیرایی پایتخت» با عنوان «زنی با کفش‌های مردانه»‌ است که در اصل این کتاب وقایع 6-7 ماه پیش از انقلاب را در برمی‌گیرد و تا یک سال پس از جنگ ادامه پیدا می‌کند. فضا و ماجراها دنباله کتاب قبلی است اما با تغییر شرایط جامعه، فضای داستان نیز کاملا متفاوت شده است.
گودینی همچنین اظهار داشت: از آن‌جایی که با مشکلات کارگران آشنا هستم همواره سعی کرده‌ام مشکلات آنها را در قالب داستان بیان و مطرح سازم. در«تالار پذیرایی پایتخت» بازخوانی تاریخی از مشکلات کارگران در قبل انقلاب داشته‌ام در اصل در آن اثر نشان داده‌ام که کارگران در آن زمان از دست اربابان روستایی رها و به دامان اربابان شهری بازگشته‌اند. اما در رمان «زنی با کفش‌های مردانه» نقش کارگران در بحبوحه و پیروزی انقلاب و جنگ هشت‌ساله و بعد از آن را در قالب رمان تشریح کرده‌ام.«تالار پذیرایی پایتخت» رمانی است درباره انقلاب اسلامی ایران که پیش از این در دومین دوره جشنواره داستان انقلاب و دهمین دوره جایزه کتاب فصل هم به عنوان اثر برگزیده معرفی شده بود.
از محمد علی گودینی تا کنون کتابهای یک مشت خاک (داستان نوجوانان)، گوی نان (داستان نوجوانان، زیر چاپ)، لبخند تلخ، دستی در آسمان، راز عمارت متروک (رمان)، نورد یکی است (مجموعه داستان)، سیلاب (مجموعه داستان) ، تالار پذیرایی پایتخت (رمان) منتشر شده است.
رمان قبلی این نویسنده با عنوان «تالار پذیرایی پایتخت» در جشنواره داستان انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت. این کتاب برگزیده جایزه کتاب فصل و در سومین دوره جایزه جلال هم تقدیر شد.
«زنی با کفش‌های مردانه» اثر محمدعلی گودینی است که در 530 صفحه در تیراژ 2500 نسخه و در قطع رقعی روانه بازار نشر شد.
نظر بدهید