یاور صادق
سه شنبه 19 بهمن 1395

یاور صادق

متن تقریظ مقام معظم رهبری:‌
«این کاری که اخیراً شروع شده که از شماها با این جزئیات و ریزه‏کاری‏ها خاطرات می‏گیرند، ‌این هم کار خیلی خوبی است. ما دو جلد از این کتاب‏های شما را خواندیم، یکی کتاب آقای بنائی را خواندم یکی هم کتاب این حاج آقای عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات خواندم. خیلی خوب بود انصافاً، مخصوصاً کتاب ایشان. هم مطلب در آن زیاد بود هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‏دید. خداوند إن‏شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.»
معرفی کتاب:
این کتاب به خاطرات «محمدصادق بنایی» در طی سال‌های‌ انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد. بنایی یکی از بازاریان قدیمی بوده که از قبل از انقلاب با رهبر انقلاب رابطه‌ای‌ نزدیک و دوستانه داشته است که بخشی از این کتاب، به خاطرات بنایی از مقام معظم رهبری می‌پردازد.
این اثر با هدف چاپ کتاب‌هایی از افرادی که زمان جنگ، شغل آزاد داشته‌اند و روشن کردن بخشی از جنبه‌های پنهان مانده هشت سال دفاع مقدس تدوین شده است. کتاب، حاصل گفت‏و‏گوی بیست ساعته با ایشان است که بخشی از آن در شهر خامنه ـ زادگاه حاج صادق بنایی- انجام گرفته است. مطالب اثر در سیزده گفتار تنظیم شده است و طی آن درباره زادگاه و خانواده، دوران تحصیل و ورود به دنیای کار صنعتی، دیدار با آیت‏الله خامنه‌ای، جنگ تحمیلی و حوادث مربوط به آن، عملیات فاو و پایان جنگ سخن گفته شده است. در پایان اثر نیز به تصاویر مرتبط با زندگی «حاج محمدصادق بنایی» آورده شده است.
برچسب‌ها:
نظر بدهید