رونمایی از «اقیانوس آرام» برشی کوتاه از زوایای پنهان زندگی علامه طباطبایی
شنبه 21 آبان 1401

رونمایی از «اقیانوس آرام» برشی کوتاه از زوایای پنهان زندگی علامه طباطبایی

همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت سی‌اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی و سالگرد رحلت علامه محمدحسین طباطبایی، از کتاب «اقیانوس آرام» سه‌شنبه در خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، «اقیانوس آرام» به قلم محمدعلی عباسی اقدم اولین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» است که با هدف اشاعه و ترویج سبک زندگی و سیره علمای ربانی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این اثر روز سه‌شنبه ۲۴ آبان همزمان با سالروز وفات علامه طباطبایی در خانه کتاب و ادبیات با حضور اسماعیل منصوری لاریجانی، نویسنده و استاد فلسفه و عرفان اسلامی برگزار خواهد شد.

کتاب «اقیانوس آرام» برشی کوتاه به زوایای پیدا و پنهان زندگی علامه سیدمحمد طباطبایی است. مردی که با ورود به حوزه علمیه قم این حوزه را به تحرک و پویایی واداشت و با نگارش تفسیر وزین «المیزان» فصل نویی در حوزه تفسیر قرآن کریم رقم زد. این فیلسوف برجسته، علم و عمل را در هم آمیخت و در کنار خلق شاهکار المیزان در تهذیب نفس نیز به قله‌های رفیعی دست یافت.

عباسی اقدم، نویسنده اقیانوس آرام، از روزنامه نگاران با سابقه حوزه فرهنگ و دفاع مقدس است که تاکنون در روزنامه جوان و همشهری و نیز خبرگزاری مشرق و دفاع مقدس فعالیت داشته و در حوزه مطبوعات، جوایزی از جمله جایزه هفتمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس (مهر ۱۳۸۴) و نخستین جایزه ایثار و رسانه (بهمن ۱۳۹۵) را کسب کرده است.

عباسی‌اقدم این روزها سرگرم نگارش دفتر چهارم مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» باعنوان «سرچشمه و دریا» است که به سبک زندگی و سیره عملی شهید سیدمحمد حسینی بهشتی می‌پردازد. «آن مرد بینهایت» با موضوع امام خمینی و «کرشمه ماه» درباره آیت‌الله بهجت، دفتر دوم و سوم این مجموعه است که در صف انتشار از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

نظر بدهید