«یوما» چاپ پنجمی شد
چهارشنبه 15 شهريور 1396

«یوما» چاپ پنجمی شد

رمان «یوما» نوشته مریم راهی برای پنجمین نوبت تجدید چاپ و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، انتشارات کتاب نیستان پنجمین چاپ از رمان «یوما» نوشته مریم راهی را روانه بازار کتاب کرد.
یوما روایتی داستانی است که بر مبنای زندگی حضرت خدیجه(س) تالیف و روانه بازار کتاب شده است و یکی از معدود داستان‌های بلندی است که بر مبنای زندگی این بانوی بزرگوار شکل گرفته است.
در این رمان نویسنده به دلیل نیت خود برای جلب بخش وسیعی از مخاطبان، با وجود انتخاب یک زاویه دید غالب، به صورت متناوب نقطه نگاه پرداخت روایت را تغییر می­دهد. در واقع چندین روایت موازی را با چند زاویه دید به ظاهر متفاوت با یکدیگر در دل داستان نشانده است. از یک سو او راوی سکنات و وجنات خدیجه کبری در آستانه میلاد حضرت زهراست.
نویسنده در این نقش به زیبایی هر چه تمامتر تصویری مینیاتوری و بسیار تأثیرگذار از شیفتگی بانوی بزرگ اسلام به پیامبر اکرم را تصویر کرده است. خلق صحنه‌هایی چون عطرآمیز شدن بدن کودکانی که پیامبر آنان را نوازش کرده و یا دیالوگ‌هایی که نمایانگر گفتگوی رسول اکرم (ص) با خدیجه است از درخشان‌ترین و ماندگارترین بخش‌های این رمان از این منظر است.
از سوی دیگر این داستان تصویری رئالیستی از مکه و مدینه در دوران حیات پیامبر اکرم (ص) به تصویر می‌کشد و به طور غیر مستقیم به ارزش‌گذاری‌های اجتماعی اعراب جاهلیت اشاره می‌کند؛ به روشنی و البته به دور از هرگونه بیرون­زدگی از اسلوب داستان.
لازم به یادآوری است نام این رمان برگرفته از عبارتی است عربی که کنیز حضرت خدیجه به وی اطلاق می‌کند.
کتاب نیستان چاپ پنجم رمان «یوما» را در ۲۱۲ صفحه و با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان منتشر کرده است.
نظر بدهید