«سه راه سرگردون» به کتابفروشی‌ها آمد
دوشنبه 04 مرداد 1395

سه راه سرگردون

«سه راه سرگردون» به کتابفروشی‌ها آمد

رضا رسولی از انتشار رمان اجتماعی تازه‌اش، با موضوع تحریم و فساد با عنوان «سه راه سرگردون» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رسولی دربارۀ رمان جدید خود با نام «سه راه سرگردون» که به‌تازگی منتشر شده است، گفت: پیش از آغاز و درهنگام نگارش رمان «سه راه سرگردون»، دو مسئله برایم اهمیت داشت. اول سوژۀ اثر که تکراری و کسل‌کننده نباشد، وقت مخاطب را نگیرد و سبب دوری و دل‌زدگی او از ادبیات داستانی نشود. بنابراین یک موضوع نو را دستمایۀ نگارش این اثر قراردادم و همچنان که می‌دانید تا کنون اثر داستانی دربارۀ تحریم و فساد سیستمی در ایران منتشر نشده است.
وی افزود:  بدون تعارف، «سه راه سرگردون»، قصۀ روزگار ماست که دربستری از ماجراهای خانوادگی، غصه‌های اجتماعی و سازمانی امروزمان را روایت و تلاش می‌کند نشان دهد که چگونه در زمینه‌ای از نابه‌سامانی مناسبات خانوادگی و اجتماعی، فساد سازمان یافته و سیستمی شکل می‌گیرد و مفسدین، ماهرانه، در پیش چشم بینندگان بهت‌زده، بند بازی می‌کنند.
این نویسنده و منتقد در ادامه به مسألۀ تنوع مکانی ماجراها در این رمان اشاره کرد و افزود: در «سه راه سرگردون» اجازه ندادم که قصه‌ای بسته، مرا در بن‌بستی یک طرفه روایت کند. قصه‌ای روایت نکردم که سقف پروازی شخصیت‌هایش حرکت از طبقۀ اول به طبقۀ سوم ساختمانی کوچک در خیابانی بی‌مکان است. تلاش کردم به اعتبار تجربیات سفری  خودم، ماجراها را در مکان‌های متنوع روایت کنم. که هرکدام یا برای مخاطب نام آشنا باشند و یا تازگی داشته باشند.
به گفتۀ رسولی این اثر از سوی نشر عهد مانا منتشر شده است.
نظر بدهید