دانلود رایگان سخنان رهبر انقلاب درباره «حضرت زینب(س)» و «اربعین حسینی»
شنبه 13 آبان 1396

انتشارات انقلاب اسلامی فراهم کرد

دانلود رایگان سخنان رهبر انقلاب درباره «حضرت زینب(س)» و «اربعین حسینی»

انتشارات انقلاب اسلامی امکان دانلود رایگان کتاب «جاذبه حسینی»، گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در دو موضوع حضرت زینب(س) و اربعین حسینی را برای علاقه‌مندان فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «جاذبه‌ حسینی» مجموعه‌ای است از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‎العالی) بین سال‌های 1357 تا 1390، با محوریت تبیین شخصیّت حضرت زینب(سلام‎الله‎علیها) و گفتارهایی با موضوع «اربعین حسینی» که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
محتوای این اثر که در واقع از کتاب برجسته و شاخص «آفتاب در مصاف» -با محوریت موضوع عاشورا و سیّدالشّهدا(علیه‌السلام)- استخراج شده با حال و هوای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر- که در لسان رهبر معظّم انقلاب اسلامی به‌عنوان روزهای زینب کبری(سلام‌الله‎علیها) نامیده شده- همخوانی دارد.
ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)
بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‎العالی) در این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و فلسفه اقدامات آن حضرت در دوران حیات و بخصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است: «زینب(سلام‌الله‌علیها) می‌داند اگر برادرش حسین‌بن‌علی(علیه‌السّلام) را از میان این جمع بردارند، دیگر کسی نیست شایسته‌ رهبری و سرپرستی و اداره‌ی این جامعه باشد؛ جمعی که یک سرنوشت بسیار تلخ و دشوار و پیچیده‌ای در انتظار آن است. درعین‌حال دل به دریا می‌زند و نه مثل یک زن برجسته، که مثل یک مرد سرآمد با ظرفیّت علوی، مثل امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)، مثل پیغمبر(صلّیالله‌علیه و آله) مثل خود امام حسین(علیه‌السّلام) در این حد ظرفیّت نشان میدهد و وارد این میدان بسیار پیچیده و دشوار می‌شود. بعد در تمام مراحل، نقش یک حکیمِ شجاعِ قدرتمندِ پرجذبه‌ قاطع را تا آخر ایفاء میکند؛ گویی برنامه‌ای در ذهنش از پیش طراحی کرده و قدم‌به‌قدم طبق این برنامه حرکت می‌کند؛ با حوادث، غافلگیرانه مواجه نمی‌شود. گویی از پیش، همه‌ حوادث را پیش‌بینی کرده، دیده، برنامه‌ریزی کرده، میدانسته و برای هر حادثه‌ای پاسخش را و عمل مناسبش را در دست داشته و طبق آن ‌هم عمل می‌کرده است»(15/دی/65).
انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه اربعین حسینی امکان دانلود رایگان این کتاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. علاقه‌مندان برای دریافت رایگان این اثر می‌توانند به کانال تلگرامی book_khamenei_ir@ مراجعه کنند.
بیشتر بخوانید: «آفتاب در مصاف»؛ تأملی در زندگی امام حسین(ع) از منظر رهبر معظم انقلاب
 
نظر بدهید