بازگو کردن انتظار همسران شهید در داستان «مینا و شب آخر»
سه شنبه 02 آذر 1395

مینا و شب آخر

بازگو کردن انتظار همسران شهید در داستان «مینا و شب آخر»

لیلا جعفری کتاب «مینا و شب آخر» را با موضوع اجتماعیِ جنگ تحمیلی نوشت.

به گزارش مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، لیلا جعفری، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در رمانی به نام «مینا و شب آخر» به موضوع مسائل اجتماعی حوزه دفاع مقدس پرداختم.
وی افزود: ایده نوشتن این رمان همان هنگام که بر رمان «روز تاریک» کار می‌کردم به ذهنم خطور کرد. همسر سرلشگر فلاحی در بخشی از گفت‌وگویی که برای نوشتن «روز تاریک» با او داشتم، می‌گفت: سال‌ها پس از شهادت سرلشگر فلاحی، هنوز هم با روح او مانوس هستیم.
جعفری ادامه داد: همان زمان برای نوشتن داستانی بر این مبنا به کوه رفتم و اندکی از آن را نوشتم اما نوشتن تمام این داستان، دو سال به طول انجامید. حسین فتاحی، نویسنده حوزه دفاع مقدس «مینا و شب آخر» را ویرایش و به من توصیه کرد که آن را برای چاپ به نشر قدیانی بسپارم.
این داستان‌نویس درباره محتوای داستان «مینا و شب آخر» گفت: داستان این کتاب به بانویی فرهیخته و هنرمند کاشیکار می‌پردازد که به اتفاق همسرش آرش، آرزو داشتند در اتاق خود یک حوض داشته باشند. داستان ابتدا زمان حال را روایت می‌کند اما مخاطب در خلال آن با رفت و برگشت زمانی به گذشته می‌رود و روزگاری را روایت می‌‌‌کند که زن هنوز فقدان شوهرش را باور ندارد.
جعفری یادآور شد: داستان این کتاب تخیلی است اما مسائلی که در آن مطرح شده، مسائل امروز جامعه است. داستان «مینا و شب آخر» انتظار همسران شهید را بازگو می‌کند.
مؤسسه انتشارات قدیانی رمان «مینا و شب آخر» را با شمارگان یکهزار و 100 نسخه در قطع رقعی و به بهای 90‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.
 
نظر بدهید