رونمایی از جنگ جهانی جمعیت در حوزه هنری
سه شنبه 22 آبان 1397

رونمایی از جنگ جهانی جمعیت در حوزه هنری

عباسی گفت: جنگ جهانی جمعیت می‌گوید جوانانی را که کیفیت اعتقاد و اخلاقشان بالاست، باید فاسد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، همایش تخصصی «جنگ جهانی جمعیت» امروز در تالار سورۀ حوزه هنری با حضور جمعی از فرهیختگان، نویسندگان و پژوهشگران حوزۀ اجتماعی برگزار شد، در ابتدای برنامه مستندی با عنوان «راه بی‌بازگشت» اکران شد که در این مستند به این مسئله که تا چه حد مسئولان وزارت بهداشت به موضوع فرزندآوری اعتقاد داشته و سیاست‌های خود را در این راستا اتخاذ می‌کنند اشاره شد. به موارد دیگری از جمله فواید بارداری برای بانوان، فواید داشتن فرزند بیشتر و همچنین موضوعاتی از قبیل تهدید نسل که از سوی سیاست های آمریکا وجود دارد، اشاره شد.
بعد از این علی‌اکبر محزون، کارشناس ارشد جمعیت‌شناسی، با اشاره به شواهد آماری جمعیت‌شناسی، تعارضات جهانی و چشم‌انداز جمعیتی ایران در منطقه، بیان داشت: «بحث جمعیت در بین قدرت‌ها بسیار مهم است؛ زیرا پتانسیل جمعیت برایشان دارای اهمیت زیادی است.»
وی خاطرنشان کرد: «اگر می‌خواهیم نقشی در مدیریت تحولات جهانی جمعیت خود داشته باشیم، از دچار شدن به کاهش سهم جمعیت جوان برحذر باشیم و در خواب غفلت فرونرویم.»
محزون بیان داشت: «الان کلیدواژه‌ها در غرب عوض شده و به زمستان جمعیتی اشاره می‌کنند و به آن پی برده و به این مهم می‌پردازند و نخبگان خود را هم به صحنه آورده‌اند.»
وی گفت: «ایران با بیش از 80 میلیون جمعیت خود، یک درصد جمعیت جهان را دارد و در منطقه رتبه 3، در آسیا رتبه 10، و در جهان رتبه 17 را دارد. در حال حاضر عمدۀ جمعیت ایران در میان‌سالی قرار دارد و از جوانی عبور کرده‌اند.»
بعد از علی‌اکبر محزون، حسن عباسی، تحلیلگر مسائل راهبردی، سخنانی را درخصوص موضوع جمعیت‌شناسی بیان کرد و گفت: «هولوکاست عظیمی توسط انگلیسی‌ها و با قحطی گسترده در ایران صورت گرفت، شبیه چیزی که امروز در یمن صورت می‌گیرد.»
وی ادامه داد: «روندی که انقلاب جنسی در غرب طی کرد، به فروپاشی عظیم خانواده انجامید؛ طوری که الان در گام چهارم به فقدان خانواده رسیده‌اند و حکومت بریتانیا مجبور شده وزارت تنهایی راه بیندازد.»
این کارشناس مسائل راهبردی افزود: «پیش‌بینی کرده‌اند که در افق 2050 میلادی، ظرفیت کرۀ زمین برای تأمین انسان برای حدود 3.5 میلیارد نفر است، اما اگر در سال 2060 میلادی جمعیت زمین 10 میلیارد نفر باشد، تمام منابع زیرزمینی و روزمینی کم می‌شود. لذا برای تأمین غذای این جمعیت کافی نیست، بنابراین به فکر افتاده‌اند که با روش‌هایی مانند جنگ، شیوع بیماری و تغذیۀ غلط که منجر به عقیم کردن دختران می‌شود، جمعیت را کاهش دهند.»
عباسی تصریح کرد: «طبق گزارش آمریکایی‌ها، همۀ مردهای ایالات متحده 40 درصد از قدرت اسپرمشان نابود شده و این ناشی از سبک زندگی آنهاست. وقتی تحریک از طریق آثار هنری و برهنگی و صنعت پورن به‌صورت گسترده صورت می‌گیرد، اسپرم به صورت گسترده تولید می‌شود و این کارخانه بعد از مدتی از کار می‌افتد.»
وی اظهار داشت: «در آموزه‌های اسلام به کمیت جمعیت توجه شده؛ اما بیش از آن کیفیت مسئله و دغدغۀ ماست. هرکسی که بر روی زمین راه می‌رود، به صرف اینکه یک موجود است و راه می‌رود، ارزش محسوب نمی‌شود.»
عباسی ادامه داد: «الان 16 میلیون یهودی در دنیا هستند که گویا کرۀ زمین را مدیریت می‌کنند! بزرگ‌ترین ریاضی‌دانان و منجمان شاخص، یهودی هستند و 70 درصد علم تولیدشده، توسط اینها تولید شده است. در واقع جمعیتشان در اقلیت است. اما اکثریت را در مشت خود دارند و تنها معارضی که می‌شناسند، شیعه است؛ چه از نظر کیفیت و چه از نظر هوشمندی.»
این استاد دانشگاه تاکید کرد: «البته منظور ما از کیفیت جمعیت، کیفیت مدنظر یهود و صهیونیسم نیست. منظور ما کمیت و کیفیتی است که قرآن از آن سخن می‌گوید و انسان ترازش می‌شود امام حسین (ع). کیفیتی برای شیعه مهم است که یک شهید حججی از آن برخیزد؛ اگر هزارتا حججی باشد، برای یک میلیارد کالانعام کافی است.»
عباسی گفت: «جنگ جهانی جمعیت می‌گوید همین جوان‌ها را باید فاسد کرد. بنابراین کیفیت نسبت به کمیت، اولی است.»
در ادامۀ این همایش، از فعالان رسانه‌ای حوزۀ جمعیت و خانواده از جمله علیرضا وهاب‌زاده از خبرگزاری فارس، زینب چخماقی از خبرگزاری صدا و سیما، محمدهادی سلیمی‌زاده مستندساز و زهرا چیذری از روزنامه جوان با حضور آقایان حجت الاسلام دعایی، محزون، نیلی و پدر شهیدان میرحکیم و یوسف‌خانی تجلیل شد؛ همچنین از مجموعۀ 7جلدی «جنگ جهانی جمعیت» شامل «کندو، پایان پویایی، من قاتل نیستم، باید برگردیم، قتل عام خاموش، نسخۀ بدلی، یک نان‌آور بیشتر» به قلم صالح قاسمی توسط چند کودک و نوجوان حاضر در مراسم رونمایی شد.
صالح قاسمی، نویسندۀ این مجموعۀ تألیفی، در سخنانی اظهار داشت: «چهار سال است که سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده، اما متعجبیم که چرا هیچ اتفاقی نیفتاده است؟!»
وی تصریح کرد: «جناب آقای رئیس جمهور! شما مخاطب سیاست‌های ابلاغی رهبری هستید. آیا کوچک‌ترین اقدامی در این رابطه انجام داده‌اید؟!»
قاسمی گفت: «رئیس مجلس و رئیس قوۀ قضائیه در این زمینه چه کرده‌اند؟! این سیاست‌ها معلق است. چرا حوزه‌های علمیه برای اجرای این سیاست‌ها و نظریه‌پردازی در این حوزه درست ورود نکرده است؟»
این مؤلف تأکید کرد: «به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ امیدی به این نهادها نیست و تنها باید به نخبگان علاقه‌مند به ایران و اسلام دل خوش کرد.»
حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیگر سخنران این همایش بود که بعد از صحبت‌های قاسمی به سخنرانی پرداخت و گفت: «در خیلی از مسائل مهم اعمال حاکمیت نمی‌شود؛ یعنی در حاکمیتی که هزینۀ زیادی برایش داده شده و راهبردهای بسیار خوبی در سیاست‌های مختلف در آن بیان شده، کسی به کسی پاسخگو نیست.»
وی ادامه داد: «سیاست‌های مختلفی از سوی رهبری ابلاغ می‌شود؛ اما معلوم نیست که کی به کیست! و این مشکل بزرگ ماست.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «جالب است که سیصدهزار شهید داده‌ایم و بیگانگان را بیرون کردیم. بعد می‌گوییم همان کارهایی را که می‌خواستید انجام دهید، بگویید خودمان انجام بدهیم.»
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: «مثلاً 100 و خرده‌ای سال طول کشیده تا در کشورهایشان طلاق افزایش یافته، اما ما ظرف 20 سال این کار را کرده‌ایم.»
وی خطاب به حوزه‌های علمیه گفت: «حوزۀ علمیه، صدها درس خارج فقه به انقلاب و امت بدهکارید، اما حتی یک درس قوی ندارید! دانشگاه از حوزه هم مسئولیت بیشتری دارد، این همه دکتر و حجت الاسلام و آیت الله در جامعه ریخته، اما بلد نیستند مسائل جامعه را حل کنند.»
وی اظهار داشت: «این بد است که بعد از 40 سال مرجعی بگوید نظام بانکی ربوی است و مرجع دیگر بگوید ربوی نیست. سر قضیۀ سکه و ارز شاید اگر هیچ فرد دانشگاهی هم نبود، وضعیت همینی می‌شد که الان هست و حتی گاهی شاید بهتر هم می‌شد؛ در واقع نظام دانشگاهی ما پاسخگوی هیچ مشکل کنونی ما نیست.»
وی تصریح کرد: «در واقع ما داریم دائماً اعلام حکومت می‌کنیم. اما اعمال حکومت نمی‌کنیم. این سیاست‌ها را باید چه کسی اجرا کند؟»
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: «در رابطه با مسئلۀ جمعیت هنوز حتی یک مقالۀ درست فقهی هم نداریم که آیات به نفع کنترل جمعیت یا علیه کنترل جمعیت در آن آمده باشد.»
رحیم‌پور بیان کرد: «بعد از 30سال یقین کردم که بزرگ‌ترین خلأ جمهوری اسلامی در کارآمدی آن است؛ وگرنه مشکل حرف نداریم ،حرف ها درست است، اما اجرا نمی‌شود.»
وی اظهار داشت:«خانواده، توزیع عشق است و قرآن از دادن فرزند به انسان نیز به عنوان موهبت یاد می‌کند، اما موضوع خانواده و جمعیت اصلاً رصد نشده است.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: «نگاهی که در دین به فرزندآوری و سختی کشیدن برای بزرگ کردن فرزند وجود دارد، در هیچ جای دیگر نیست. کسی که فرزند ندارد، از لحاظ کمالات ناقص از این عالم می‌رود. زیرا کمالاتی وجود دارد که به واسطۀ رزق رساندن به فرزند و پدر و مادر شدن به دست می‌آید. البته کسی که نمی‌تواند ازدواج کند یا فرزند بیاورد، بحثش جدا است.»
 
وی افزود: «به دلیل اینکه مادر واسطه خلقت می‌شود، بدنش تا این حد حرمت دارد. زیرا مادر مظهری از خالقیت خدا است. مادر شدن یک جهاد مقدس است. الان کشورهای دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که باید خانواده‌ها را تشویق به فرزندآوری کنند. در لهستان شعارشان این شده که مثل خرگوش باشید و فرزند بیشتر داشته باشید.»
نظر بدهید