روایت‌های پدرانه از ترس‌ها،‌ تجربه‌ها و احساسات در «پروژه پدری»
شنبه 19 تير 1400

پروژه پدری

روایت‌های پدرانه از ترس‌ها،‌ تجربه‌ها و احساسات در «پروژه پدری»

«پروژه پدری» روایت ۱۵ پدر از تجربه‌ها،‌ ترس‌ها،‌ نگرانی‌ها و احساساتشان بعد از تولد فرزند توسط نشر اطراف منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم٬ انتشارات اطراف کتاب تازه خود با عنوان «پروژه پدری» را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

«پروژه‌ی پدری» 15 روایت از پدری در همین روزهاست. نویسندگان این کتاب پدران جوانی‌‌ هستند که دغدغه‌های مختلف و کودکان متفاوتی دارند و از رازهایی گفته‌ و نوشته‌اند که از پدرها کمتر شنیده‌ایم. آنها هم از ترس‌ها و اضطراب‌هایشان نوشته‌اند، هم از تجربه‌ها و احساسات بعد از پدر شدن. «پروژه‌ پدری» زنان و مردان را فارغ از جنسیت کنار هم می‌نشاند و یادمان می‌اندازد تقسیم‌بندی‌های مرسوم مردان مریخی و زنان ونوسی خیالی بیش نیست. ما همه مثل هم هستیم، با دنیایی از اضطراب‌ها و ترس‌ها؛ آن‌جا که چهل‌وچند هفته می‌گذرد و پروژه‌ی پدری آغاز می‌شود.

قاسم فتحی، حسام اسلامی، حسین جمشیدی گوهری، امیرعلی صفا، سیداحسان عمادی، سلمان نظافت یزدی، سعیدحسامیان، مجید فضائلی، عقیل بهرا، مهدی حمیدی پارسا، حسام آبنوس، میثم قاسمی، حسام‌الدین ایپکچی، علی‌اکبر دهبان و یحیی شامخی پدرانی‌اند که روایت‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:‌ «من پدر شده بودم. حداقل در اسناد رسمی پدر شده بودم. مثل پدرم که او هم یک روز پدر شده بود و هنوز هم پدرم است، با این‌که دیگر زنده نیست. حتی مرگ هم نمی‌تواند رابطه‌ پدر و پسری را از بین ببرد. هنوز توی همه‌‌ فرم‌ها نام پدرم را جلوی «نام پدر» می‌نویسم و کسی هم ازم نمی‌پرسد پدرت زنده است یا نه. پدر خوبی بوده یا نه. اگر می‌توانستی باز هم او را به عنوان پدر انتخاب می‌کردی یا نه. پدر اولین جبر زندگی‌مان است و نامش همیشه با ما می‌ماند.»

نشر اطراف این کتاب را در 232 صفحه به قیمت 52 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر بدهید