کتاب «جنگ اقتصادی» منتشر شد
سه شنبه 23 شهريور 1400

جنگ اقتصادی

کتاب «جنگ اقتصادی» منتشر شد

کتاب «جنگ اقتصادی» اثر مسعود براتی و سید حامد ترابی در انتشارات مرکز اسناد و انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «جنگ اقتصادی» اثر مسعود براتی و سید حامد ترابی، در انتشارات مرکز اسناد و انقلاب اسلامی منتشر شد.

اگر بخواهیم کتاب را به صورت اجمالی معرفی کنیم، باید بگوییم: «مرور مختصری بر سابقه‌ تحریم‌ها علیه کشورمان نشان می‌دهد تا پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ شمسی)، اقدامات خصمانه‌ آمریکا صرفاً شامل تحریم‌های اولیه و تجاری بوده است. مهم‌ترین قانون در این دوره «ایسا» نام داشت که براساس گزارش کنگره‌ آمریکا، چندان موفقیت‌آمیز نبود.

سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ شمسی) با گسترد‌ه‌تر شدن فهرست تحریمی آمریکا علیه ایران، وضع قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و آغاز تحریم‌های اروپا علیه ایران همراه بود.

در نهایت از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد، آمریکا تلاش کرد تا اقدامات صورت‌گرفته طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی را تکمیل و تقویت کند. آمریکا با اتخاذ راهبرد استفاده از ابزار‌های پولی به‌عنوان سلاح کوبنده جنگ اقتصادی، تلاش کرده است مسیر‌های مالی و اعتباری به سمت ایران را به منظور کاهش درآمد‌های نفتی مسدود و دادوستد و صادرات و واردات ایران را سخت و محدود کند.»

نظر بدهید