بیانیه جمعی از پژوهشگران، نویسندگان، تصویرگران و مؤسسات فرهنگی هنری انتشاراتی جبهة انقلاب
شنبه 16 مهر 1401

بیانیه جمعی از پژوهشگران، نویسندگان، تصویرگران و مؤسسات فرهنگی هنری انتشاراتی جبهة انقلاب

بیانیه جمعی از پژوهشگران، نویسندگان، تصویرگران و مؤسسات فرهنگی هنری انتشاراتی جبهة انقلاب درباره حوادث اخیر منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جمعی از پژوهشگران و نویسندگان و تصویرگران و موسسات فرهنگی و هنری و انتشاراتی‌های جبهه انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر و همچنین زدودن غبار فتنه از فرهنگ کشور دست به تنظیم بیانیه‌ای زدند. متن بیانیه به شرح زیر است :

خداوند حکیم و قادر مطلق، در قرآن کریم یک سنّت غیر قابل تغییر را مطرح می‌فرمایند و آن آزمون همة مردم به فتنه‌هاست. فتنه‌ها می‌توانند بهانه‌ها و عوامل مختلفی داشته باشند از جمله مال و اولاد، امّا تأکید خداوند بر این است که همة مردم مورد آزمایش قرار می‌گیرند. چنانچه پیشینیان آزمایش شدند، تا راستگویان در ایمان به خدا و باورهای دینی و ارزش‌های انسانی اسلامی از مدعیان دروغگو و منافق و فریبکار مشخص شوند. (سوره عنکبوت آیات 2 و 3)

اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران ـ همانند اغتشاشات سال‌های 78 و 88 ـ محل آزمون همگان واقع شد. بهانه، فوت یک زن در قرارگاه پلیس بود، امّا روند اعتراضات خشونت‌بار نشان داد که دشمنان با آمادگی قبلی و تمامی ظرفیت خود خصوصاً امکانات رسانه‌ای، به میدان آمده‌اند تا خواب خود را از تغییر نظام، تعبیر کنند. حجم آتش تهیة دشمنان، از برنامه‌ریزی دقیق قبلی آنان حکایت دارد. ملت بزرگ، انقلابی و فهیم ایران اسلامی در سوم مهر، در راهپیمایی چندین میلیونی در سراسر کشور و میلیونی میدان انقلاب تهران، نظر و تصمیم‌ قاطع خود را برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای هزاران شهیدی که در این راه داده است، به صدای رسا و جهانی اعلان نمود و حجت را بر همگان تمام ساخت.

آنچه مایة تأسف و بلکه تنفّر است این مسئله است که چرا برخی خواص و مدعیان سیاست، روشنفکری و هنر و فرهنگ، از چنین فهم و بصیرتی برخوردار نیستند و این همه فاصلة وحشتناک بین آنان و مردم وجود دارد؟ چه شده است که آنان دیدگان خود را بر این همه مستندات و شواهد آشکار ـ نه مخفی ـ از اهداف شوم دشمنان در بهانه جویی‌ها و دست‌زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی و حرمت شکنی مقدسات مردم و اعمال وحشیانه و داعشی‌مانند در حمله به مدافعان امنیت و تمامیت کشور، بسته‌اند و آب بر آسیاب دشمنان می‌ریزند؟

آنها که بر سر سفرة مردم بزرگ شده‌اند و نامی و نانی از علائق مردم به‌دست آورده‌اند چگونه حاضر می‌شوند با حقارت و ذلّت در پازل توطئه دشمن بی‌آبرو و شکست‌خورده‌ای چون آمریکا و اشغالگر بی‌رحمی چون اسرائیل و کسانی که 17هزار تن از این مردم را به شهادت رسانده‌اند مثل منافقین و گروهک‌های فاسد و محارب دمکرات و کومله‌ قرار بگیرند؟

رضوان خداوند بر بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) که به خوبی بلای روشنفکران، معلمان و اساتید غرب‌زده و علّت مخالفت آنان با نظام اسلامی را در وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی خود بیان کردند و به کرات به مسئولین در مورد آنان هشدار دادند و آنان را سرسپرده و برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها معرفی نمودند. (صحیفه امام، ج 15، ص446)

ما نویسندگان، تصویرگران و مؤسسات فرهنگی هنری و نشر کشور، اغتشاشات و آشوب‌های اخیردر کشور را به شدّت محکوم کرده و از برخی سلبریتی‌ها و اهالی هنر و ورزش که آتش بیار معرکه شده و علاقمندان خود را گمراه کرده و طمعه جریان استکبار و نفاق نموده‌اند و بعد از روشن شدن وقایع و دست‌های پشت پرده دشمنان، همچنان برمواضع غلط و دشمن شاد کن خود اصرار می‌ورزند و توبه نمی‌کنند ابراز تنفر نموده و ضمن تأکید بر بیانات جامع، مستند، روشنگر و نجات‌بخش رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح( 11/7/1401)، نکاتی چند را خطاب به مسئولان کشور اعلام می‌داریم:

1- دولت مردمی جناب آقای رئیسی بایستی به فوریت و جدّیت تدبیر و تذکر حکیمانة رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را در اولین دیدارشان با دولت سیزدهم که فرمودند: «تغییر بنیادی در ساختار فرهنگ کشور» را عملیاتی نماید. علی‌رغم نام گذاری‌ها و تأکیدات رهبر فرزانه بر اولویت مسئله اقتصاد و معیشت مردم -که بایستی حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد- نبایستی فرهنگ و تعلیم و تربیت این چنین مورد غفلت قرار بگیرد. چرا دولت مردمی نبایستی به این مسئلة مهم، در حد نیاز انقلاب اسلامی اهتمام داشته باشد؟ چرا سیستم فرهنگی کشور از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی آموزشی و خدماتی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در تبیین و تعمیق باورها و ارزش‌های اسلامی و ایجاد بصیرت و تحلیل درست از دوست و دشمن، سست و ضعیف عمل می‌کنند و یکپارچه و هم افزا و مجموعه‌ای در یک برنامه منسجم قرار ندارند؟ چرا بودجه دستگاه‌های فرهنگی و هنری تا این حد نامتناسب با وظایف سنگین آنان دیده می‌شود؟ چرا اینترنت ملّی و طرح ساماندهی فضای مجازی را با همکاری مجلس محترم به سرعت انجام نمی‌دهند تا وسیله‌ای برای شبهه‌آفرینی و فتنه‌انگیزی و نیز ارتباط عناصر سازمان‌یافته نباشد؟

2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی هنر، شعر، موسیقی، نشر، مطبوعات و ... کشور است، بایستی در این گونه مسائل جزو اولین ساختارهایی باشند که ضمن محکوم کردن هجمة خودباختگان هنری و فرهنگی به مقدسات و نظام اسلامی، آنان را شناسایی و از سیستم خود طرد و تصفیه نموده و به عنوان شاکی در دستگاه‌های قضایی کشور، آنان را تحت پیگرد قرار دهند. موقعیت شناسی و درک تکلیف و عمل به‌موقع به تکلیف، رهنمود همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصاً به خواص و مسئولین است که به‌ویژه در تحلیل دقیق چرایی اتفاق تلخ عاشورا آن را تبیین و تشریح نموده‌اند. (بیانات در جمع فرماندهان لشکر 27، 20/3/75)

اولاً: این وزارتخانه بایستی در ساختار، سیاست‌ها، برنامه‌ها، مقررات و ضوابط خود، تجدید نظر اساسی و در راستای تدابیر امام راحل و رهبر عزیر انقلاب اسلامی که محور اصلی آن صیانت از ارزش‌های اسلام ناب و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی و ضدارزشی غرب است، بنماید. چه خوب است مسئولین این وزارتخانه و نیز مسئولین آموزش و پرورش و آموزش عالی، به وصیت نامة سیاسی ـ الهی امام خمینی و بیانات امام خامنه‌ای مراجعه و تکالیف سنگین زمین مانده خود مخصوصاً تصفیه این وزارتخانه‌ها از اساتید و معلمان و مسئولان غرب‌زده را بازخوانی کنند.

ثانیاً: قطع حمایت‌های مالی و امتیازات هنرمندان و اهالی فرهنگ که به انحاء مختلف از آشوب‌ها حمایت کرده‌ و از موضع خود اظهار ندامت ننموده و جبران مافات نکرده‌اند بایستی در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد.

3- از دستگاه قضایی کشور، علاوه بر اشد مجازات برای آشوبگران، خواستار قاطعیت و عدالت در برخورد با تحریک و تحریص کنندگان آشوبگری‌ها و مجازات آنان به حسب میزان تأثیر و دخالتشان در آشوب‌ها هستیم. این گروه اندک از خواص و نخبگان سیاسی و فرهنگی و هنری که با سخنان و پیام‌های خود آتش بیار معرکه بودند دستشان به خون مردم و پلیس و پاسداران امنیت کشور و تخریب اموال عمومی، آلوده و آغشته است و بایستی هم اموالشان توقیف و مابه‌ازای خسارت مردم و دولت محاسبه شود و هم علناً محاکمه شوند تا فساد و تباهی و دروغگویی‌ها و تهی بودنشان برای مردم خصوصاً جوانان آشکار گردد.

4- از عموم شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی که صاحب تریبون و رسانه و فضای مجازی هستند خصوصاً از اهالی هنر و نشر و تعلیم و تربیت و ورزش کشور که اکثریت آنان متدین و وفادار به نظام اسلامی هستند- می‌خواهیم موضع و مرزبندی صریح خود را با آشوبگران و اربابان آنها و نیز تحریک کنندگان به اغتشاش اعلام نمایند و نسبت به تبیین و تشریح و تحلیل صحیح مسایل و روشنگری نسل نوجوان و جوان کشور اقدام نمایند.

از حافظان امنیت کشور به‌ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تقدیر و تجلیل نموده و از آنان نیز می‌خواهیم با آشوبگران و تخریب‌کنندگان که امنیت ملّی، یکپارچگی کشور، اعتقادات و باورهای مقدس دینی و کسب و کار و معیشت مردم را تهدید می‌نمایند با قاطعیت برخورد نمایند و به پشتیبانی مردم فهیم کشور و مسئولین نظام و جبهه فرهنگی انقلاب مطمئن باشند.

والسّلام

 

پژوهشگران، نویسندگان و تصویرگران:

سعیده اصلاحی، حمزه اکبری، مرتضی امین، حامد انتظام، محسن بغلانی، زهرا بغلانی، کامران پور عباس، مجتبی دولتی، دکتر محمدرضا سلطانی، زهرا سادات سیدطاهرالدینی، رضا شاعری، علی شعیبی، عادل شیرالی، محمدحسین صلواتیان، حسن علایی فعال، کامران غضنفری، دکتر سید عظیم قوام، زینب کریمی، ابوالحسن محمدیان، رحیم مخدومی، سعید میرزایی، منیره میرزایی.

مؤسسات تحقیقاتی، فرهنگی هنری و نشر:

پیام آزادی(جواد جاسبی وجدانی)، پیام بهاران( حسین زمانی)، رسول آفتاب( رحیم مخدومی)، زیارت (مصطفی زمانی)، سبک نو (محمدحسین کریمی‌پور)، شمیم طوبی( محسن بغلانی)، شهود( حسین علایی فعال)، فاتحان (علی ناظری)، فیض کاشانی( ناصر تبریزی)، قدرولایت( احمد عطایی).

 

انتهای پیام/

نظر بدهید