طلاب کتابفروشی‌ها را قُرُق کردند
یکشنبه 12 دي 1395

طلاب کتابفروشی‌ها را قُرُق کردند

هفته اول دی ۹۵ هفته‌ای بود که روحانیون و طلاب توانستند بازار کتاب را با آثارشان بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، ترجمه ادبی؛ اتفاقی که این روزها بسیار شاهد رونق آن هستیم در  حالی که بسیار بر این باورند ترجمه یعنی برگردان واژه به واژه و لاغیر. همین سبب شده که شاهد حجم بسیار بالایی کتاب‌های ترجمه‌ای باشیم که فاقد کیفیت لازم است و خواننده را از خواندن و مطالعه پیشمان می‌کند. مترجمی که سراغ کتاب برگزیده فلان جایزه ادبی مطرح جهانی رفته و اثر برگزیده 2016 آن را ترجمه کرده اما دریغ از ذره‌ای ادبیت و ...

این بزرگترین گرفتاری است که گریبان این روزهای نشر کشور را گرفته و عده‌ای تنها با یک لیسانس مترجمی دست به ترجمه آثار ادبی می‌زنند و هیچ نگران حال و روز مخاطبان نیستند. ناشران نیز فقط برای پر کردن جیب خود دست به انتشار این آثار می‌زنند و آنها نیز که بسیار پرمدعا هستند و زبان گلایه‌شان همیشه دراز است دست به انتشار آثار کتب ترجمه‌ای بی‌کیفیت می‌زنند.

در هفته اول زمستان 95 شاهد پرفروش شدن کتب بسیاری بودیم که طیف وسیعی از کتب را شامل می‌شود.




















ردیف عنوان
پرفروش اول محمد مثل گل بود
پرفروش دوم چگونه یک نماز خوب بخوانیم - بازگشت از نیمه راه - رحمت واسعه - مدافعان حرم1(دیدار پس از غروب)
پرفروش سوم رویای نیمه شب - تن‌تن و سندباد - همنام گلهای بهاری - ابووصال - اینک شوکران1 - سقای آب و ادب - طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن - دختری که رهایش کردی

کتاب «دیدار پس از غروب» از مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم که انتشارات روایت فتح منتشر کرده کتابی بود که طی هفته‌های اخیر پرفروش شده است. این کتاب سرگذشت شهید مهدی نوروزی از زبان همسرش است. روایت تاثیر گذار این کتاب هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌کند و توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. این کتاب را منصوره قنادیان تدوین کرده است.

مریم برادران نویسنده‌ای که کتاب «اینک شوکران؛ منوچهر مدق به روایت همسر» را نوشته و از زمره کتب پرفروش دفاع مقدس محسوب می‌شود در هفته گذشته به خاطر کتاب «ر» که نشر آرما منتشر کرده در جایزه ادبی جلال آل‌احمد مورد تقدیر قرار گرفت.

این نویسنده توانست در این هفته در میان پرفروش‌ها قرار گیرد. البته این پرفروش شدن ربطی به کتاب «ر» نداشت و او با کتاب «اینک شوکران» در میان پرفروش‌ها قرار گرفت.




















ردیف عنوان
نویسنده اول حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده دوم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی - جوجو مویز
نویسنده سوم منصوره قنادیان - مریم برادران - آیت‌الله بهجت - سیدمهدی شجاعی - علی الفت‌پور

هفته‌ای که گذشت هفته پرفروش شدن نویسنده‌هایی بود که از حوزه علمیه برخاسته‌اند و این یکی از ویژگی‌های پرفروش‌های هفته اول زمستان بود.

کتاب‌های مرتبط با شهدای مدافع حرم نیز دیگر کتاب‌هایی بودند که در این هفته پرفروش شدند. «ابووصال»، «دیدار پس از غروب»، همچنین کتاب‌های مرتبط با «حماسه 9 دی» دیگر کتاب‌هایی بود که در این هفته مورد توجه بودند.




















ردیف ردیف
ناشر اول دفتر نشر معارف
ناشر دوم بوستان فدک
ناشر سوم شهید کاظمی - موسسه جهادی(صهبا)

برای دریافت و مشاهده فهرست کامل پرفروش‌های هفته اول دی ماه 95 اینجا  را ببینید.

 
نظر بدهید