خاطرات نماینده رهبر انقلاب در نیروی قدس سپاه روی کاغذ می‌آید
شنبه 08 آذر 1399

خاطرات نماینده رهبر انقلاب در نیروی قدس سپاه روی کاغذ می‌آید

سعید علامیان از تالیف خاطرات نماینده ولی فقیه در نیروی قدس در زمان جنگ تحمیلی و جنگ سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس،  سعید علامیان از نویسندگان و پژوهشگران کشورمان، درباره تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: در حال تالیف خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستم.

وی با بیان اینکه کار تالیف، مدتی است آغاز شده بیان کرد: این خاطرات شامل دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم در سوریه است.

علامیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به روزهایی که به واسطه کرونا به ناچار باید در خانه ماند هم اشاره کرد و گفت: کرونا و در خانه ماندن موجب شده سطح مطالعه افراد افزایش یابد. طی این مدت با دوستان که صحبت می‌کنم، می‌بینم بسیاری از نزدیکانم به مطالعه کتاب‌های الکترونیک روی آورده‌اند. به نوعی کرونا نوع مطالعه ما را تغییر داد و از کتاب فیزیکی به الکترونیک رسیدیم.

این نویسنده ابراز داشت: به نظرم در این ایام باید از کتاب‌هایی که نوع نشر غیرکاغذی دارند، استقبال کرد. هر چند برخی‌ها همچنان در برابر این آثار دافعه دارند، اما مانند روزنامه که برخی از نوع کاغذی همچنان بهره‌ می‌برند، اما شاهدیم که رسانه‌های برخط، مخاطبان بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند. کتاب نیز همین گونه است.

وی با بیان اینکه در این ایام هم ما همچنان در خانه به نوشتن می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: هرچند مشغول به کار هستم، اما کرونا باعث شد در بازه زمانی عید نوروز امسال و طی یک ماه به اندازه ۶ ماه کتاب بخوانم، بهترین توصیه‌ام هم همین است که افراد مطالعه کنند؛ چرا که کتاب خواندن علاوه بر آگاهی، فرد را مشغول کرده و از استرس بیماری کرونا دور می‌کند. با چند نفر از دوستان نویسنده که درگیر این بیماری شده بودند، صحبت می‌کردم. آنها هم همین نکته را تاکید داشتند که خواندن و مطالعه فرد را از التهاب روزهای سخت بیماری دور می‌کند.

خاطرات سردار فتح‌الله جعفری، سرتیم حفاظت بیت امام (ره) با عنوان «دارساوین» و کتاب «پسرهای ننه عبدالله» شامل خاطرات محمد نورانی از مدافعان خرمشهر در آغاز جنگ تحمیلی، از جمله آثار علامیان است.

برچسب‌ها: سعید علامیان
نظر بدهید