«خانه محل آسایش» در کتابفروشی‌ها عرضه شد
چهارشنبه 13 اسفند 1399

خانه محل آسایش

«خانه محل آسایش» در کتابفروشی‌ها عرضه شد

کتاب «خانه محل آسایش» نوشته سیدمجید پورطباطبایی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «خانه محل آسایش» نوشته سیدمجید پورطباطبایی به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نیاز به آرامش و امنیت در زمره بنیادی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای بشر است. جست‌وجو برای فراهم کردن سرپناه و ساخت خانه یکی از مصادیق این نیاز مهم محسوب می‌شود. این‌نیاز اساسی به طور قهری از ذهنیت و زاویه دید انسان به جهان و هستی و اهداف بشر در هستی متأثر می‌شود؛ به عبارت واضح‌تر، جهان‌بینی و ارزش‌های انسان، در نوع خانه‌ای که می‌سازد یا تدارک می‌بیند، به‌شرط آزادی در انتخاب، به‌روشنی مشاهده می‌شود؛ به همین سبب اندیشمندان تأکید می‌کنند که نوع و سبک زندگی انسان از مبانی فکری او متأثر است.

نویسنده کتاب «خانه محل آسایش» معتقد است انسان مسلمان بر پنهان نگه‌داشتن لایه‌های خصوصی و شخصی زندگی خود اصرار می‌ورزد و به همین‌دلیل برای تدارک این مهم، مؤلفه‌هایی چون عفاف و حیا و... را در زندگی خود مهم می‌شمارد. شیوه زندگی هر انسانی از اصول و میزانی برآمده که بر تمام افعال وی سایه افکنده است و از منابع پذیرفته‌شده انسان نشئت می‌گیرد. این‌میان، سیره زندگی خاتم‌النبیین، حضرت رسالت(ص)، از اساسی‌ترین، اصولی است که مسلمانان با استناد به آن، مبانی زندگی دنیوی و اخروی خود را تعیین می‌کنند.

پورطباطبایی می‌گوید اسلام کامل‌ترین دین است و قرآن جامع‌ترین کتاب آسمانی محسوب می‌شود و حضرت رسالت(ص) خاتم و افضل پیامبران الهی هستند. با این‌توجه و بهره‌مندی از این‌امکانات، انتظار می‌رود که امت اسلامی هم کامل‌ترین و پیشروترین و متعالی‌ترین امت و جامعه باشد. آیاتی از قرآن کریم این حقیقت را به‌طور صریح مطرح و به‌عنوان یک ویژگی کلی و عام، الگوبودن جامعه اسلامی را برای همه بشریت آشکار می‌سازند.

این‌کتاب با ۲۲۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظر بدهید