بستۀ خبری هفتۀ اول اسفند
جمعه 09 اسفند 1398

بستۀ خبری هفتۀ اول اسفند

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ اول اسفند

«ملداش»؛ اولین رمان فقهی راهی کتابفروشی ها شد
رمان «ملداش» نوشته مهدی کرد فیروزجایی، 3 اسفند ماه با حضور جمعی از روحانیون و مردم در مدرسه فیضیه رونمایی شد. این اثر را می‌توان اولین رمان فقهی دانست که از سوی نشر معارف به چاپ رسیده است.
«ملداش» داستان طلبه جوانی را روایت می‌کند که برای تبلیغ عازم یک روستا در مازندران می‌شود. او به خاطر اینکه جواب یک مسئله شرعی را اشتباه می‌دهد، گرفتار می‌شود و می‌خواهد جبران کند.
 
چاپ چهاردهم «کیمیاگر» در کمتر از یک‌سال
انتشارات عهدمانا چاپ چهاردهم این کتاب نوشته رضا مصطفوی را در کمتر از یک‌سال منتشر کرد.
«کیمیاگر» که در ۱۳۶ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شده، داستان جوانی است که به‌دنبال کیمیا از این شهر به آن شهر می‌رود و در پی کسی است تا بتواند علم کیمیا را از او بیاموزد. اما دست تقدیر او را درگیر ماجرایی می‌کند و در نهایت مس دلش تبدیل به کیمیا می‌شود.
 
برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان
ایوب دهقانکار، دبیر شورای سیاستگذاری و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تعویق زمان برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای سیاستگذاری، سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
 
پرداخت یارانه پاییزه کتاب به کتابفروشی‌های سراسر کشور به جز تهران
نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب از تامین اعتبار پاییزه کتاب ۹۸ از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و پرداخت مطالبات کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح پاییزه کتاب در سراسر کشور به جز شهر تهران خبر داد.
 
سایه سنگین ناشران دولتی حوزه «دفاع مقدس» بر سر موسسات خصوصی نشر
فرزانه قلعه‌قوند، معاون پژوهش و انتشارات موسسه فرهنگی پیام آزادگان حمایت‌ نکردن از نشرهای خصوصی و توجه ویژه به نشرهای دولتی را مانع بزرگی برای دیده‌شدن کتاب‌های این انتشارات برشمرد و گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که صاحب‌نظران این عرصه به صحت‌، سلامت و اصالت کتاب‌های انتشارات ما باور دارند و آن را فاقد بزرگ‌نمایی و تحریف متداول در نشرهای صاحب‌نام می‌دانند.
 
برگزاری دادگاه‌های قاچاق کتاب در دو ماه پایانی سال
امیرحسین فواکه، وکیل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران حساسیت مراجع قضایی روی موضوع قاچاق کتاب را راضی‌کننده دانست و از برگزاری دادگاه‌های قاچاق کتاب در دو ماه پایانی سال خبر داد.
به گفته او مراجع قضایی از سال گذشته تاکنون با تشکیل پرونده بزرگی از قاچاق کتاب که در حال جمع‌آوری مدارک و مستندات موجود است،‌ نسبت به موضوع قاچاق کتاب حساس می‌باشند.
نظر بدهید