بستۀ خبری هفتۀ دوم اسفند
شنبه 17 اسفند 1398

بستۀ خبری هفتۀ دوم اسفند

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ دوم اسفند

روایت «دهم عید» قبل از نوروز 99 در کتابفروشی‌ها!
این رمان به قلم فاطمه سلطانی از سوی انتشارات جمکران منتشر شده است که داستان این اثر مربوط به درگیر شدن شخصیت‌ها با واقعه حمله روس‌ها به حرم امام رضا علیه السلام و به توپ بستن گنبد آن امام است. «دهم عید» داستان احساسی با درون‌مایه‌ای اجتماعی دارد و نویسنده سعی کرده همراه با درگیری‌های دراماتیک به مسایل و مشکلات موجود در آن برهه زمانی بپردازد.
 
«نیم دانگ پیونگ یانگ» رضا امیرخانی منتشر شد
نشر افق جدیدترین اثر امیرخانی را که سفرنامه این نویسنده از کره شمالی به شمار می رود با قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه کرده است.نکته جالب این کتاب آن است که این سفر اولین سفر یک نویسنده ایرانی به این کشور محسوب می‌شود.
 
«مردی که زیاد نمی‌دانست» به چاپ هفتم رسید
این اثر از داستان‌های برادران گریم در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که اولین بار در سال 76 توسط این انتشارات منتشر شده و ویژه کودکان بالای 11 سال است و در چاپ هفتم نیز با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸هزار تومان منتشر شده و در فروشگاه‌های کانون و مجموعه شهر کتاب به فروش می رسد.
 
وظیفه هنرمند در شرایط کرونایی کشور
داوود امیریان در برنامه «شب روایت» درباره مواجهه طنزگونه مردم با شرایط فعلی کشور و بیماری کرونا گفت: این یک واکنش روانی است و فکر می‌کنم که بعضی از ما ترس را دوست داریم؛ مثل فیلم های ترسناکی که گاهی دوست داریم ببینیم و ترسشان هم شیرین و دوست داشتنی است. اما در کل، وظیفه یک‌هنرمند این است که بتواند روحیه مردم را حفظ کند.
 
قیمت کاغذ دوباره افزایش یافت
این روزها که بازار کالاهای مختلف در ایران به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا رو به کسادی می‌رود، قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد که در دو ماه گذشته با کاهش محسوس روبرو بوده، دوباره شاهد افزایش قیمت است. هر بند کاغذ تحریر ۱۰۰ در ۷۰ با گرماژ ۷۰ گرمی دهم اسفند به قیمت ۳۵۵ هزار تومان خرید و فروش شده، در حالی که طی دو ماه گذشته قیمت این بند کاغذ بین ۲۹۰ تا ۳۱۰ هزار تومان بوده است.
 
«یاور همدانی» در گذشت
احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همداین از شاعران نام‌آشنای معاصر پس از تحمل یک دوره بیماری قلبی 13اسفند ماه در اثر ایست قلبی درگذشت. او از شاعران همکار با رهی معیری در رادیو ایران طی سال‌های دهه 20 به شمار می‌رفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدت‌ها عضو شورای شعر و موسیقی بود.
 
پویش «در پناه کتاب» برای روزهای کرونایی
مهدی صالحی، دبیر انجمن فرهنگی آموزشی ویرایش و درست‌نویسی از تشکیل پویش «در پناه کتاب» با هدف کاهش اضطراب و استفاده از فرصت حضور بیشتر مردم در منازل برای توسعه کتاب‌خوانی خبر داد.به گفته او در این شرایط کتاب از ابزارهای موثر در کاهش این حس در جامعه است.
 
یزد صاحب کتابخانه مرکزی شد
کتابخانه مرکزی یزد به عنوان دهمین کتابخانه مرکزی در کشور که دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها وعده افتتاح آن را تا پایان سال 98 داده بود، مطابق اعلام قبلی روز 15 اسفند آماده افتتاح شد.، البته با توجه به وضعیت فعلی کشوربرگزاری آیین افتتاح به اولین فرصتی که شرایط عمومی اجازه دهد، موکول شد.
نظر بدهید