«صربستان» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شود
سه شنبه 07 آذر 1396

«صربستان» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شود

کشور «صربستان» با توجه به برنامه‌ها احتمالا به عنوان مهمان ویژه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای سال ۹۷ انتخاب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، پس از کشورهایی چون افغانستان، عمان، روسیه، ایتالیا حالا نوبت کشور «صربستان» است که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته باشد.
بر اساس این گزارش، پیش از این مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ها از نامزدی سه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبرداده و عنوان کرده بود: کشورهای چون ژاپن، قطر و صربستان سه کشوری هستند که تا مرحله نهایی برای انتخاب امده اند و باقی تصمیم‌گیری‌ها در شورای سیاستگذاری انجام می‌شود.
بر اساس گزارش خبرنگار فارس، با توجه به برنامه‌ها و اولویت‌های اعلام شده از سوی کشور «صربستان»، این بار باید شاهد حضور فعالان نشر از این کشور در اردیبهشت ماه باشیم که به ایران می‌آیند و برنامه‌های ویژه خواهند داشت. با توجه به صدور احکام شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب و تشکیل جلسه شورا در روز چهارشنبه 8 آذر (ساعت14) این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
یادآور می‌شود جمهوری اسلامی ایران نیز مهمان ویژه شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد در سال (2016) بود.
گفتنی است، در صربستان چیزی حدود 7 یا 8 هزار عنوان در سال منتشر می‌شود که البته این آمار به جز کتاب‌های درسی است. از این تعداد حدود 350 عنوان چاپ اول را فقط «لاگونا» منتشر می‌کند. البته «لاگونا» چاپ کتاب درسی ندارد.
به طور رسمی حدود 700 ناشر در این کشور مجوز دارند و اغلب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد حدود 200 تا 300 ناشر شرکت می‌کنند.
ناشران قدرتمندی چون: «لاگونا»، «وولکان»، «اسلوژبنی گلاسنیک»، «یورو بوک» و «مرکز کتاب کودک» فعالند، گفته شده 41 کتابفروشی در شهرهای مختلف صربستان هستند که مرکزیت آنها در بلگراد است.
 
نظر بدهید