کتاب «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» روانه بازار نشر شد
سه شنبه 03 دي 1398

تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

کتاب «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» روانه بازار نشر شد

کتاب «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

این کتاب که مبتنی بر شیوه‌ای روشمند و علمی به رشته تحریر درآمده، نظر به نقش محوری اندیشه‌های امام خمینی در حوزه سیاست خارجه، آراء و افکار ایشان در شکل‌گیری مبانی و اصول سیاست خارجی را توصیف و تبیین می‌کند.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به رسالت علمی و انقلابی خود، با بررسی تاثیر اندیشه‌های امام خمینی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ضمن توصیف و تبیین روشمند این مبانی و اصول راهبردی دیدگاه‌های امام(ره)، آثار ایشان را در حوزه‌ مسائل، روابط و سیاست خارجی کشورمان بررسی می‌نماید، تا از این رهگذر، زمینه‌ای را برای طرح مجدد، بازخوانی و بازتولید موضوع مورد نظر و مسائل مرتبط را در محافل علمی و دانشگاهی، جهت دقت نظر بیشتر پژوهشگران و سیاستگذاران فراهم نماید

این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است: در بخش اول ابتدا به کلیات و مفاهیم اصلی پژوهش پرداخته شده، سپس به اصول نظری برگرفته از اندیشه‌ امام خمینی(ره)، در باب سیاست خارجی می‌پردازد. بخش دوم نیز به بررسی رویکرد عملی امام در باب سیاست خارجی اختصاص دارد.

کتاب «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» با یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، به قلم رحمت مهدوی و محمد افروزی اسفناجی، در 250 صفحه به قیمت 24 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی رجوع کنند. یا با شماره تلفن 22211147 تماس حاصل نمایند. همچنین به منظور تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند.

نظر بدهید