فعالیت سامانه نظارت مردمی بر کتاب‌های منتشر شده آغاز می‌شود
چهارشنبه 17 آبان 1402

فعالیت سامانه نظارت مردمی بر کتاب‌های منتشر شده آغاز می‌شود

دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی «سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشر شده» آن را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار سامانه نظارت مردمی بر کتاب‌های منتشر شده خبرداد.

دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی از عموم اهالی کتاب، پژوهشگران، کتاب‌فروشان، کتاب‌خوانان، والدین و گروه‌های ترویجی کتاب دعوت نموده است تا ضمن مطالعۀ دقیق مادۀ چهار مصوبه اصلاحی «اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب» مصوب جلسه ۶۶۰ مورخ ۲۴/‏۰۱/‏۸۹‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند بالادستی در کارشناسی کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان، موارد مغایر با ضوابط نشر را برای بررسی دقیق‌تر، برخورد و جبران در سامانۀ نظارت مردمی گزارش کنند.

«سامانۀ نظارت مردمی بر آثار منتشر شده» به نشانی ketab.samandehi.ir با اهداف زیر در دسترس جامعۀ محترم، دغدغه‌مند و کتاب‌دوست ایران عزیز قرار خواهد گرفت:

۱. ارتقا و توسعۀ سطح نظارت پسینی بر آثار منتشر شده؛

۲. نقش‌آفرینی بیشتر مخاطبان در پالایش و سالم‌سازی فضای محتوایی کشور؛

۳. کمک به شناسایی آثار حاوی مصادیق مندرج در مادۀ چهار مصوبۀ اصلاحی اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر؛

۴. رصد، شناسایی و برخورد با متخلفان در حوزۀ نشر؛

۵. ارتقای کیفی سطح بررسی آثار منتشره؛

۶. کمک به سرعت دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی در امر نظارت پسینی.

 دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن بررسی و پیگیری دوره‌ای گزارش‌های مردمی، از تهیه‌کنندگان گزارش‌های صحیح قدردانی خواهد کرد.

نظر بدهید