«زیست مومنانه» منتشر شد
پنجشنبه 26 فروردين 1400

زیست مؤمنانه

«زیست مومنانه» منتشر شد

ضرورت بهره‌گیری از آیات کاربردی قرآن کریم در اولویت کار مؤسسه فرهنگی قدر ولایت قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، این کتاب شامل «آیات کاربردی قرآن کریم» است. در پی بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان سال جاری (6/2/13399) و تأکید معظمٌ له بر کاربردی بودن قرآن کریم و ضرورت بهره‌گیری از آیات کتاب الهی در زندگی و چند مثالی که در این زمینه ارائه نمودند، موسسه فرهنگی هنری قدرولایت تولید این کتاب را در اولویت کار خود قرار داد و دکتر سید عظیم قوام اجرای آن را به‌عهده گرفتند.

در این کتاب، در 18 فصل و 60 مبحث، آیات کاربردی قرآن کریم دسته بندی و بررسی شده‌اند. در ابتدای هر فصل توضیح مختصری در موضوع فصل ارائه شده و در پایان هر فصل نیز مصادیق کاربردی این آیات با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و وضیعت انقلاب اسلامی در داخل و در صحنه بین الملل، بیان شده است تا ذهن مخاطبان متوجه مشکلات فراروی جامعه اسلامی و راه حل‌های آن با به کاربردن آیات قرآن کریم، بشود. بهمین جهت نام این کتاب را «زیست مومنانه» گذاردیم که مومنان با توجه به این آیات و به کاربردن آنها در زندگی خود، عملاً سبک زندگی و روابط فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را منطبق با قرآن کریم ، خواهند ساخت.

در مقدمه کتاب آمده است:

«قرآن، کتاب زندگی است. زندگی یک جریان مستمر است که هر زمانی، اقتضاآت و شرایط مخصوص به‌خود دارد، لکن اصول و گزاره‌های ثابت و لایتغیری وجود دارد که ارزش‌های بشری و شرایط هر زمان با توجه به آنها تفسیر و توجیه شده و تکلیف‌ها مشخص می‌گردند. قرآن کریم که وحی الهی است گزاره‌های مقدسی را مبنای محاسبات بشری و تفسیر شرایط زمانی، ارائه داده و لذا در هر زمانی، کاربُرد دارد و تکلیف مؤمنان را نسبت به شرایط زمانی خود، مشخص کرده و دستگاه محاسباتی آنان را برای بهترین، عقلانی‌ترین تصمیم، منظم و منسجم می‌نماید.»

این کتاب در 332 صفحه رقعی و با قیمت 50 تومان منتشر گردیده است. علاقمندان جهت سفارش و دریافت پستی کتاب با شماره تلفن‌های 66411151 - 09352300564 تماس حاصل نمایید.

نظر بدهید