هنرمندان متعهد پرچم جبهه فرهنگی انقلاب را در برابر فتنه‌ها بالا نگاه داشته‌اند
سه شنبه 12 دي 1396

هنرمندان متعهد پرچم جبهه فرهنگی انقلاب را در برابر فتنه‌ها بالا نگاه داشته‌اند

علیرضا قزوه ضمن بازدید از نمایشگاه پوستر حماسه ۹دی در حوزه هنری گفت: هنرمندان انقلابی کشور به یاری خدا ایستادگی خوبی دارند و با حضور موثر و هوشمندانه خود پرچم جبهه فرهنگی انقلاب در مقابله با فتنه‌های دشمن را بالا نگاه خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با حضور در نمایشگاه پوستر حماسه ۹دی گفت: شاعران کشور در مورد حماسه عظیم 9دی فعالیت‌های تحسین‌‌برانگیزی داشتند و خواهند داشت. در همین چند روز گذشته شاهد انتشار بیش از 10 شعر خوب در خبرگزاری‌های معتبر کشور با این موضوع بودیم. شاعران کشور در همه مناسبت‌های اجتماعی و سیاسی به‌خوبی عمل کرده و واکنش‌های به‌موقع و قابل قبولی داشتند. هرجا نیاز به دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بود، شاعران خود را به خط مقدم مدافعین رساندند.
قزوه در ادامه افزود: ایستادگی هنرمندان کشور به‌ویژه شاعران و هنرمندان تجسمی در برابر دشمنان و نقشه‌های شوم آن‌ها همواره مستحکم و قدرتمند بوده است. روزگاری نیروهای رزمنده‌ ما در دوران هشت سال دفاع مقدس خط‌شکن بودند. لشکر به لشکر این رزمنده‌ها پا در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل می‌گذاشتند و حماسه‌آفرینی می‌کردند. امروزه‌ هم هنرمندان ما در میدان نبرد فرهنگی خود را به خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رسانده و دست به کار شدند؛ به‌خصوص شاعران که حضوری حساب شده، درست و کم‌خطا در این امور داشته و خواهند داشت.
قزوه با تاکید بر حال خوب شعر انقلاب در میان هنرهای کشور گفت: در موضوع حماسه 9دی بیش از 3جلد کتاب شعر چاپ و منتشر شده است. این نشان می‌دهد که حداقل 200شعر خوب در مورد حماسه 9دی گفته شده است. این مسائل نشان از بیداری و پویایی شعر انقلاب است که پا به پای موازین انقلاب پیش می‌رود. اشعار مذکور بخشی از شعر انقلاب، پایداری و اعتراض ما را تشکیل می‌دهد.
وی در ادامه گفت: فتنه مورد نظر دشمن که سال 88 راه‌اندازی شد پیچیده‌تر شده و هرساله در حال رشد و پیچیده‌تر شدن است. در نتیجه به موجب این امر بسیاری از هنرمندان ممکن است دچار فریب دسیسه‌های دشمن شوند. اما بدنه اصلی شعر انقلاب فریب نمی‌خورد؛ چرا که شاعران این عرصه تحلیل‌گر، روشن و اندیشمند هستند.
قزوه افزود: فتنه‌ای که ملت ایران را در سال 1396 تهدید می‌کند بسیار خطرناک‌تر و عمیق‌تر از فتنه سال 88 است. به این ترتیب، حضور در این عرصه از اهمیت بیشتری برخوردار است. هنرمندان انقلابی کشور به یاری خدا ایستادگی خوبی دارند و با حضور موثر و هوشمندانه خود پرچم جبهه فرهنگی انقلاب در مقابله با فتنه‌های دشمن را بالا نگاه خواهند داشت.
وی شاعران انقلاب را ایمن از هر گونه خطایی در موقع اضطراری دانست و گفت: شاعران ارزشی و انقلابی کشور قشری از هنرمندان را تشکیل می‌دهند که احتمال کمتری در پذیرفتن فریب‌های دشمن دارند. این هنرمندان لغزش کمتری نسبت به دیگران دارند؛ چرا که ذات شعر با حکمت گره خورده و موجب تحلیل، بینش عمیق و ایمان قلبی به انقلاب اسلامی می‌شود.
این شاعر آیینی و انقلابی کشور در پایان گفت: وضعیت ادبیات کشور در هنرهای هفت‌گانه کشور بهتر است. همچنین هنرهای تجسمی کشور یکی دیگر از هنرهای پویا و فعال در میان هنرهای کشور است که امید را به دل‌های ما تزریق می‌کنند. دیگر هنرهای کشور نیز دارای شخصیت‌های تاثیرگذار و ارزشمندی است که مایه مباهات هنر انقلاب هستند.
 
نظر بدهید