برپایی نمایشگاه کتاب‌های برگزیده عاشورایی در هیات‌های مذهبی
شنبه 16 مرداد 1400

برپایی نمایشگاه کتاب‌های برگزیده عاشورایی در هیات‌های مذهبی

کتابشهر ایران همزمان با فرارسیدن ماه محرم 30 کتاب پیشنهادی با موضوع محرم و امام حسین (ع) جهت بهره‌برداری هیات‌های مذهبی را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، محرم سال گذشته، پویش «سفیر حسین» به همت دوست‌داران جبهه فرهنگی انقلاب و همکاری کتابشهر ایران برگزار شد. در این پویش 11 جلد کتاب به فعالان فرهنگی معرفی و توصیه شده بود که در بین این 11 کتاب اسامی کتاب‌های «پس از بیست سال»، «اهل بیتی‌ها»، «دو امام مجاهد» و «ماه به روایت آه» به چشم می‌خورد. در «سفیر حسین» محرم 1442 همه تلاش کردند عزای حسینی را در میان کتاب‌ها هم زنده نگهدارند.

نسل به نسل در پناه حسینیم

این شعار محرم امسال سازمان تبلیغات است. امسال محرم همه تلاش می‌کنیم از ظرفیت مساجد و هیئات استفاده کنیم و کتاب‌های خوب را به دست افراد بیشتری برسانیم. مسجد و هیئت بعنوان یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی در ایام محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی است. از این رو می‌توان به‌عنوان بهترین فرصت جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد. نسل‌حسینی با ایجاد میز کتاب در هیئات این امکان را فراهم می‌کند که کتاب‌ها با بهترین شرایط ممکن به مخاطب عرضه شود. مساجد و هیئات می‌توانند جهت شرکت در این پویش اقدام کنند.

2+2 کتاب خواندنی

در میز کتاب امسال محرم، علاوه بر 30 کتاب پیشنهادی که همگی با موضوع محرم و امام حسین (ع) هستند، 4 کتاب هم از سوی کتابشهر ایران و مرکز رسانه ای شیرازه کتاب با همکاری «بنیاد کتاب» معرفی شده‌اند تا توجه ویژه ای به آن‌ها شود. اما این 4 کتاب کدامند؟
1. همرزمان حسین: کتاب «همرزمان حسین (علیه السلام)» مجموعه‌ سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هیئت انصارالحسین(علیه‌السّلام) تهران است که به تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمّه (علیهم‌السّلام) می‌پردازد. این کتاب مشتمل بر 10 سخنرانی رهبر انقلاب در ماه محرّم سال 1351 است. ایشان بین سال‌های 1346 تا 1355 به طور متناوب در مناسبت‌های مذهبی به تهران مسافرت می‌کردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن می‌پرداخته‌اند.
2. پشت درهای بهشت: رمان «پشت درهای بهشت» درباره رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌ زمان است که به ‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. نویسنده این ‌کتاب، مخاطبش را به شهر کوفه و زمانی می ‌برد که 10 هزار نامه برای امام حسین (ع) فرستاده شده و مردم کوفه از او دعوت کرده ‌اند برای امامت به کوفه بیاید اما با ورود عبیدالله بن زیاد، ورق برمی ‌گردد و کوفه روی دیگرش را نشان می‌ دهد. در نتیجه کوفه در اختیار ابن ‌زیاد قرار گرفته و مردم شهر و قبایل برای بیعت با او، از هم سبقت می‌ گیرند.
3. تنها گریه کن: کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی، روایت زندگی اشرف السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان است که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است. در این کتاب تصویری کوتاه و مختصر اما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت‌پذیری زنی را می‌خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال ایران کرده و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هرچه در توان داشته فروگذار نکرده است. اشرف السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان، عاشقانه و خالصانه برای فرزندان این سرزمین از جان و دل مایه گذاشته است.
4. تندتر از عقربه‌ها حرکت کن: این کتاب حاصل گفت‌وگوهای بهزاد دانشگر و نوید نجات‌بخش و دیدارهای مکرر بهزاد دانشگر از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان در سال 1395 است. شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان با بیش از بیست سال سابقه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی با فناوری بالا در شهرک علمی و تحقیاتی اصفهان مشغول به فعالیت است. تندتر از عقربه‌ها حرکت کن روایتی از مسیر پر فراز و نشیب و پر چالش جوانی است که در جامعه امروزی نه ارثیه چندانی دارد و نه حاضر است برای موفق شدن شرکتش به احدی باج بدهد و رشوه بگیرد. او چارچوب‌های خودش را دارد و با همان چارچوب‌ها که برگرفته از روایات بزرگان دین اسلام و راهنمایی‌های علما و رهبر انقلاب است، تلاش می‌کند شرکتش را گسترش دهد، اما همه اطرافیان او و مدیران دولتی، دیگر چنین کاری را غیرممکن می‌دانند.

30 کتاب برای میز کتاب محرم

روی میز کتاب پویش نسل حسینی علاوه بر کتاب‌های مرتبط با عزای حسینی و امام حسین (ع) می‌توانید از این 30 کتاب هم استفاده کنید. به نوعی این کتاب‌ها پیشنهادهای ما هستند. این 30 کتاب را در مطالب بعدی به صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم اما اینجا فقط به معرفی عناوین‌شان می‌پردازیم:

شماس شامی شمیمی از رحمت واسعه
سِفرِ خروج فتح خون
آفتاب در مصاف دو امام مجاهد
همرزمان حسین بچه های عاشورا
آینه داران آفتاب ضیافت بلا
کتاب آه پدر ، پسر ، روح القدس
یک غنچه صدزخم پرچمدار کوچک من
خادم ارباب کیست آفتاب در حجاب
پدر، عشق و پسر کربلا مبارزه با پوچی ها
تا کربلا توضیح الرسائل کربلا
درسی که حسین به انسان ها آموخت زیارت عاشورا در گاهی دیگر
حسین از زبان حسین از این ستون به آن ستون
سر بر خاک دهکده موکب آمستردام
ازدحام بوسه مردان و رجزهایشان
عقلانیت در عاشورا فرهنگ عاشورا

 

شرایط همکاری و دریافت میز محرم چگونه است؟

  1. جهت برپایی نمایشگاه کتاب در هیئت خود با شماره 09922563725 تماس بگیرید.
  2. شما به نزدیک‌ترین کتابفروشی مشارکت‌کننده در طرح جهت تهیه کتاب معرفی می‌ شوید.
  3. بعد از اینکه کتاب‌ها را تحویل گرفتید در هیئت خودتان و در محلی مناسب کتاب‌ها را به نمایش گذاشته و به عزادارن حسینی معرفی و عرضه می‌کنید.
  4. اگر مایل بودید به خریداران تخفیف بدهید، اما نهایتا تا 20 درصد و نه بیشتر.
  5. بعد از اینکه مراسم‌ دهه تمام شد، کتاب‌های باقیمانده و سالم را به همراه مبلغ کتاب‌های فروخته شده به کتاب‌فروشی بازگردانید، و معادل 15 درصد پشت جلد، کتاب‌های فروش رفته هدیه دریافت کنید.

هر هیئت یک میز کتاب

انتظار می‌رود با برگزاری این پویش و همکاری متدینین فرهیخته و مسئولین هیئات محترم، اهتمام و توجه ویژه‌ای به کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مرتبط با عزای حسینی شود و این کتاب‌ها به جایگاه اصلی و والاتری در میان مردم دست پیدا کنند. میز کتاب «نسل حسینی» بسته به تمایل هیئات، تا پایان ماه صفر ادامه داشته و با برگزار کنندگان آن همکاری‌های لازم صورت خواهدگرفت. استفاده از فایل‌های زیر را برای اطلاع‌رسانی فیزیکی و مجازی به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

نظر بدهید